ATTESA: descrierea, funcționalitățile și principiul de funcționare

ATTESA: descrierea, funcționalitățile și principiul de funcționare

ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain/Sistemul avansat de inginerie a tracțiunii totale pentru toate terenurile) este denumirea sistemelor de tracțiune integrală ale automobilelor Nissan și Infiniti. Sistemul a apărut pentru prima dată în anul 1987, atunci când a fost lansat modelul Nissan Bluebird U12. Sistemul îmbunătățește capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile a vehiculului și îl ajută să obțină tracțiune pe suprafețele alunecoase. Acesta contribuie la utilizarea eficientă a cuplului motor. De asemenea, acesta îmbunătățește caracteristicile dinamice și stabilitatea la virare ale vehiculului.

Cum functionează

Tracțiunea integrală ATTESA poate fi permanentă sau la cerere. În primii ani de fabricație, automobilele cu motoarele amplasate transversal erau echipate cu o cutie de transfer cu un diferențial central planetar. Acesta era blocat de un vascocuplaj. Cuplul motor era distribuit între toate cele patru roți, în funcție de condițiile rutiere.

Ulterior, a fost utilizată tracțiunea integrală (AWD) la cerere. Aceasta nu are un diferențial central. În schimb, un angrenaj conic situat în cutia de transfer este conectat la un arbore suplimentar al diferențialului din față. Acest angrenaj transferă în mod constant cuplul la arborele cardanic. Un vascocuplaj, controlat de computerul de bord, unește arborele cardanic cu transmisia finală.

Un sistem mai complicat este instalat la automobilele cu motoarele amplasate longitudinal. Un ambreiaj multilamelar cu fricțiune cu o pompă este prezent în cutia de transfer. Când este decuplat, 100% din cuplul motor sunt transmise doar axului din spate.

Particularitățile

Denumirea Tipul mecanismului de acționare Trăsăturile distinctive Anul primei fabricații Automobilele echipate cu acest sistem
ATTESA Permanent Diferențialul central autoblocant este blocat de un vascocuplaj. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
La cerere Axul din spate este cuplat de un vascocuplaj atunci când cel din față patinează și poate obține până la 50% din cuplul motor. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS La cerere Un ambreiaj multilamelar este utilizat ca diferențial central. Până la 50% din cuplul motor poate fi transmis la axul din față. Unele versiuni dispun de blocare manuală completă a ambreiajului prin simpla apăsare a unui buton. În acest mod, cuplul este distribuit în mod egal între axele din față și din spate. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Sunt utilizate aceleași unități ca și la ATTESA E-TS. Diferența constă într-un diferențial autoblocant activ din spate, care distribuie cuplul între roți. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele