Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Când trebuie înlocuiți saboții de frână?
Durata de exploatare a acestor componentelor este, în medie, de 60.000 km sau mai mult. Totuși, aceasta poate fi redusă în cazul unor obiceiuri proaste de conducere. De exemplu, slăbirea incompletă a frânei de mână duce la frecarea saboților de tamburi și, ca urmare, la uzarea rapidă.
Pentru monitorizarea stării saboților de frână, utilizați o groapă de inspecție specială pe mantaua tamburului. Puteți estima grosimea garniturilor de frecare cu automobilul ridicat. Dacă dimensiunea componentelor atinge limita minimă specificată de obicei de către producător, piesele trebuie înlocuite. Alți indici de uzură sunt vibrația pedalei de frână, distanța majorată de frânare, precum și deraparea automobilului la frânare.
Care este grosimea minimă admisibilă a saboților de frână?
Grosimea minimă admisibilă a garniturilor de frecare a pieselor este specificată în manualul tehnic al automobilului. De obicei, aceasta este de 1,5-2 mm. Dacă vă este mai comod să măsurați grosimea garniturii împreună cu baza, atunci această valoare nu trebuie să fie mai mică de 5,0 mm. La modul practic, este mai bine să nu aduceți elementele sistemului de frânare la o astfel de stare.
Dacă garnitura de frecare este uzată peste limita admisibilă, eficiența de frânare se reduce semnificativ, deoarece coeficientul de frecare între suprafețele metalice este mult mai redus. Mai mult, din cauza abraziunii reciproce a sabotului și a tamburului, se poate reduce forța de apăsare. În unele cazuri, garnitura de frecare se poate desprinde de la baza sa și se poate deforma, ceea ce poate provoca defectarea completă a frânelor.
Trebuie să înlocuiesc saboții de frână în perechi?
Specialiștii recomandă înlocuirea acestor piese în set pe un ax. Înlocuindu-i doar pe o singură roată, se poate reduce stabilitatea la frânare. Atunci când efectuați această lucrare, curățați toate elementele sistemului de murdărie și verificați dacă mecanismele de frânare sunt bine lubrifiate. Dacă arcurile sunt corodate, ele trebuie de asemenea înlocuite. Verificați și starea garniturilor cilindrilor roților. Infiltrarea aerului în sistem sau scurgerile de lichid de frână reduc eficiența chiar și a componentelor noi. Verificați, de asemenea, dacă frâna de mână este în stare bună de funcționare.
Ce scule sunt necesare pentru înlocuirea saboților de frână?
În funcție de marca, modelul și versiunea automobilului dumneavoastră, pentru înlocuirea saboților de frână, ați putea avea nevoie de un set de clești speciali, șurubelnițe cu crestături de formă specifică și cârlige. Cu ajutorul acestor accesorii este comod să demontați și să instalați șaibele elastice și arcurile de rapel. Seturile de scule pot include cleme pentru pistoanele și furtunurile de frână și accesorii pentru comprimarea arcurilor și reglarea jocurilor.
Înlocuirea saboților la frâna cu tambur este mai complicată decât schimbarea plăcuțelor la frânele cu discuri. Un specialist experimentat poate efectua această procedură în circa vreo oră. Începătorii pot avea nevoie de până la 3 ore.