Cum să schimbați: arc spiral din față la BMW E60 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
10
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d,
BMW 5 Sedan (E60) 525 d,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 545 i,
BMW 5 Sedan (E60) 525 d,
BMW 5 Sedan (E60) 535 d,
BMW 5 Sedan (E60) 540 i,
BMW 5 Sedan (E60) 550 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 525 d,
BMW 5 Sedan (E60) 535 d,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 545 i,
BMW 5 Sedan (E60) 550 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 535 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față pe BMW E60 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru 5 Sedan (E60) și alte modele BMW
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Experții AUTODOC recomandă:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Deșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție al suportului amortizorului. Folosiți o șurubelniță Phillips. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 4
Îndepărtați capacul de protecție al barei de sprijin amortizor.
Pasul 5
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 6
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 7
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 8
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 9
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 10
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. BMW E60
Pasul 11
Scoateți roata.
Pasul 12
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale senzorului de nivelare a farurilor. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementele de fixare ale senzorului de nivelare a farurilor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10.
Pasul 15
Deșurubați elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 19
Deșurubați dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.
Pasul 22
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți Torx T40. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 25
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 26
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 27
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Profesioniștii recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 31
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 32
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 33
Îndepărtați brațul.
Pasul 34
Scoateți elementul de fixare față al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 35
Îndepărtați brațul.
Pasul 36
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 38
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 39
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 40
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că susțineți portfuzeta.
Pasul 41
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. BMW E60
Pasul 42
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 43
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Sfatul util:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 44
Comprimați arcul.
Pasul 45
Scoateți capacul suportului telescopului amortizorului. Folosiți o rangă.
Pasul 46
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 48
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 49
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 50
Îndepărtați arcul.
Pasul 51
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 52
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 53
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 54
Comprimați arcul.
Pasul 55
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 56
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 64 Nm.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 57
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 62
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 63
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
BMW E60 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 64
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 65
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 66
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 67
Înșurubați dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 68
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 70
Reinstalați bascula.
Pasul 71
Instalați elementul de fixare frontal al brațului.
Pasul 72
Înșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 73
Reinstalați bascula.
Pasul 74
Instalați elementul de fixare spate al brațului.
Pasul 75
Înșurubați elementul de fixare din spate, care unește brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18 (2 bucăți).
Pasul 76
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
BMW E60 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 77
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 78
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 79
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți Torx T40. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 80
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 81
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 82
Strângeți elementul de fixare al bieletei antiruliu. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 83
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 84
Reconectați senzorul de reglare a înălțimii farurilor.
Pasul 85
Înșurubați elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10.
Pasul 86
Curățați locurile de montare ale etrierului de frână și suportul acestuia. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 87
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 88
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 89
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 90
Strângeți elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 91
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 92
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 165 Nm.
Pasul 93
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 81 Nm.
Pasul 94
Strângeți dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 95
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 96
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 97
Strângeți elementul de fixare spate al brațului cu subcadrul caroseriei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 98
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Experții AUTODOC recomandă:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 99
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 100
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 101
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 102
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 103
Montați roata.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E60. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 104
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 105
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 106
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 107
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 34 Nm.
Pasul 108
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 109
Montați capacul de protecție al barei de sprijin amortizor.
Pasul 110
Înșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție al suportului amortizorului. Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 111
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 112
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW 5 Sedan (E60)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 5 Sedan (E60)
Vezi mai mult
Cum să vopsiți un automobil cu vopsea aerosoli | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să evitați aburirea geamurilor automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți speli automobilul iarna | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 5 SERIES