Cum să schimbați: arc spiral din spate la BMW E39 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
0
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 540 i,
BMW 5 Sedan (E39) 535 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) M5,
BMW 5 Sedan (E39) 535 i,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 530 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din spate BMW 520i (E39) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru 5 Sedan (E39) și alte modele BMW
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 16
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 17
Ridicați partea din spate a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 18
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 19
Scoateți roata.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 23
Deconectați senzorul de uzură al plăcuțelor de frână. Folosiți o rangă.
Rețineți!
Unele mașini nu sunt echipate cu senzor de uzură a plăcuțelor de frână.
Pasul 24
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 25
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 28
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 29
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 30
Curățați elementele de fixare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți un port tarod.
Pasul 32
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 34
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați elementul de fixare ce unește brațul de control la fuzeta spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 36
Deșurubați elementul care fixează brațul pe grindă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 37
Desprindeți partea de jos a ansamblului amortizor-arc. Folosiți o rangă.
Pasul 38
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 39
Îndepărtați brațul.
Pasul 40
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Pasul 41
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 42
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Experții AUTODOC recomandă:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 43
Comprimați arcul.
Pasul 44
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 45
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți o cheie de amortizoare DD№6. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 46
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 47
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 48
Îndepărtați arcul.
Pasul 49
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 50
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 51
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 52
Comprimați arcul.
Pasul 53
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 54
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți o cheie de amortizoare DD№6. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 27 Nm.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 55
Decomprimați arcul.
Pasul 56
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 57
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 58
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E39
Pasul 59
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 60
Atașați partea de jos a ansamblului amortizor-arc.
Pasul 61
Strângeți elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 127 Nm.
Pasul 62
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 63
Reinstalați bascula.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Sfatul util:
Nu deteriorați husa suportului sferic.
Pasul 64
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 65
Înșurubați dispozitivul de fixare care conectează brațul de control la fuzeta din spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 66
Strângeți elementul de fixare ce unește brațul suspensiei la fuzeta spate. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 142 Nm.
Pasul 67
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 68
Înșurubați elementul de fixare care conectează bascula subcadrului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 69
Strângeți elementul care fixează brațul pe grindă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 70
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 71
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 72
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 73
Conectați senzorul de uzură al plăcuțelor de frână.
Pasul 74
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
BMW E39 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 75
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 76
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 77
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 78
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 79
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 80
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E39
Pasul 81
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 82
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 83
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 84
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 24 Nm.
Pasul 85
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 5 Sedan (E39)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale bătăilor din suspensie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Verificările automobilului tău pe care trebuie să le efectuezi după iarnă | AUTODOC
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 5 SERIES