SAWD: descrierea, funcționalitățile și principiul de funcționare

symmetrical SAWD: descrierea, funcționalitățile și principiul de funcționare

Symmetrical AWD sau SAWD (tracțiunea integrală simetrică) este un sistem de tracțiune integrală utilizat la automobilele Subaru din anul 2003. Acesta este instalat la toate modelele mărcii, cu excepția modelelor de automobile BRZ și kei. Acesta îmbunătățește fiabilitatea direcției și stabilitatea vehiculului pe suprafețele alunecoase. Sistemul permite o accelerație mai rapidă pe drumurile uscate și ameliorează capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile.

Cum funcționează

Trăsătura distinctivă  SAWD este amplasarea sa simetrică. Arborele cotit al motorului, cutia de viteze, arborele cardanic și diferențialele centrale și interaxiale sunt toate așezate de-a lungul axei longitudinale a vehiculului.  Acest lucru contribuie la deplasarea centrului său de greutate și asigură o distribuție mai bună a greutății. Acest lucru rezultă într-o maniabilitate mai bună a vehiculului și un confort sporit pentru conducătorul auto și pasageri.

Sistemul SAWD este disponibil în diferite concepții constructive. Versiunile cu cutia de viteze manuală sunt, de obicei, echipate cu un diferențial central cu un angrenaj conic și un vascocuplaj pentru blocare. În condițiile de tracțiune egală pe toate roțile, cuplul motor este distribuit uniform între axe. Vascocuplajul este angrenat dacă una dintre roți începe să patineze și majoritatea cuplului este redistribuit pe axul cu o tracțiune mai bună. Versiunile cu motoare mai puternice au un diferențial autoblocant din spate cu un vascocuplaj.

Sistemul SAWD al automobilelor echipate cu o transmisie automată sau cu variație continuă funcționează prin intermediul unui ambreiaj multilamelar cu o pompă gerotor. Acesta distribuie cuplul între axe în funcție de condițiile rutiere. Uneori, în acest scop este utilizat un ambreiaj multilamelar controlat electronic cu blocare forțată.

Particularitățile SAWD

Tipul cutiei de viteze Modelele Subaru Particularitățile diferențialelor
Manuală Outback BL, BP, BR, BS; Impreza GR, CH, G3, GG; GJ, GP; Legacy BL, BP, BR, BM. Diferențialul central are un angrenaj conic. Acesta se blochează cu ajutorul unui vascocuplaj. Adesea există un reductor. Diferențialul din spate poate avea, de asemenea, o blocare cu ajutorul unui vascocuplaj.
Automată Legacy BL, BP, BR, BM; Tribeca B9. Un diferențial asimetric cu un set de angrenaje planetare și un ambreiaj de tip placă este utilizat ca diferențial central. Dacă este necesar, toată puterea motorului poate fi direcționată unei roți grație sistemului de control al dinamicii vehiculului (CDV).
Transmisia cu variație continuă Lineartronic Outback BL, BP, BR, BS; Impreza GR, CH, G3, GG; GJ, GP; Legacy BL, BP, BR, BM. Un ambreiaj multilamelar cu comandă electronică este utilizat pentru distribuția cuplului între axe în locul diferențialului central. Diferențialele axelor sunt de tip deschis.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele