SH-AWD este un sistem activ de tracțiune integrală care a fost instalat la automobilele Acura și Honda din anul 2004. Acesta funcționează împreună cu sistemul de control al tracțiunii, cu sistemul de control al stabilității și alte sisteme. Acesta îmbunătățește capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile, dinamica și maniabilitatea vehiculului.
Cum funcționează
Avantajul cheie al sistemului SH-AWD este ajustarea constantă a cuplului motor în funcție de condițiile rutiere. Cea mai mare parte a cuplului este transmisă axului cu tracțiune mai bună, ceea ce permite utilizarea puterii motorului cu eficiență maximă.
Un ambreiaj multilamelar cu control electronic funcționează ca diferențial central. Gradul său de blocare afectează cantitatea cuplului distribuită fiecărui ax. Diferențialul din față este deschis.
Unitatea de acţionare din spate constă din două angrenaje planetare cu ambreiaje electromagnetice individuale. Acest lucru permite ca 100% din cuplul transmis la axul din spate să fie distribuit la roată cu o tracțiune mai bună. La unele modele, unitatea de antrenare din spate este echipată cu un dispozitiv de accelerație pentru creșterea vitezei de rotație a roților.
Unele automobile de clasă premium sunt echipate cu o transmisie hibridă SH-AWD. În această confirgurație, cuplul motor este transmis numai la axul din spate. Roțile din spate sunt acționate de două motoare electrice independente.
Caracteristicile tehnice ale SH-AWD
Tipul | Diferențialul central | Diferențialul axului din spate | Lansarea fabricației | Modelele dotate cu acest tip de tracțiune |
Tracțiunea integrală (4WD) permanentă | Ambreiajul multilamelar. Cuplul poate fi distribuit între axe într-o proporție de 90 la 10 sau de 70 la 30 în funcție de tracțiunea roților. | Două angrenaje hipoide cu ambreiaje electromagnetice. | 2004 | Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX. |
Tracțiunea integrală (4WD) permanentă | Cu o instalație de accelerație. | 2009 | Acura RL KB1, KB2. | |
Tracțiunea integrală (AWD) hibridă | Blocul de comandă SH-AWD este responsabil de distribuția cuplului. | Neinstalat. Fiecare roată este acționată de un motor electric individual. Unitatea bimotoare (TMU) controlează cuplul transmis axului din spate. | 2011 | Acura RLX; NSX |
Comentați