ALL4 este un sistem de tracțiune integrală utilizat la automobilele MINI. Acesta îmbunătățește aderența la sol, precum și stabilitatea și maniabilitatea vehiculului în orice condiții meteorologice sau rutiere.
Cum funcționează
Cuplul motor este transmis la cutia de viteze, după care la un diferențial central electromagnetic prin intermediul unui angrenaj conic și a unui arbore cardanic. Diferențialul asigură o distribuție lină a cuplului între axe. Atunci când conduceți pe un drum neted, până la 50% din cuplul motor este transmis axului din spate. Dacă roțile își pierd tracțiunea, automobilul poate deveni cu tracțiune pe spate (RWD). Atunci când conduceți pe o autostradă, cuplul motor este redistribuit la roțile din față, contribuind la reducerea consumului de combustibil.
ALL4 este controlat de sistemul de control al stabilității dinamice. Într-o fracțiune de secundă, acesta analizează semnalele de la senzorul de detecție a unghiului volanului de direcție, de la senzorul de presiune din sistemul de frânare, de la senzorul de viteză de rotație al roților și de la senzorul de viteză de girație. Sistemul ia în considerare aceste date și reglează distribuția cuplului între axe. Acest lucru asigură stabilitatea perfectă și siguranța maximă la conducere la manevrare.
Modelele care dispun de acest sistem
Automobile MINI | Lansarea fabricației | Cilindreea (l) | Puterea motorului (CP) | |
Countryman | ||||
Cooper | 2010 | 1.5–1.6 | 122–134 | |
S | 1.6–2.0 | 184–190 | ||
D | 111–148 | |||
SD | 2011 | 2.0 | 143–188 | |
SE | 2017 | 1.5 EV | 87–221 | |
JCW | 2020 | 2.0 | 306 | |
Clubman | ||||
Cooper | S | 2016 | 2.0 | 189 |
2017 | 1.5 | 134 | ||
JCW | 2019 | 2.0 | 306 | |
Paceman | ||||
Cooper | 2012 | 1.6 | 122 | |
S | 190 | |||
D | 112 | |||
SD | 2.0 | 143 | ||
JCW | 218 |
Comentați