AFS: definiția, funcția, principiul de funcționare și cauzele defecțiunii

AFS: definiția, funcția, principiul de funcționare și cauzele defecțiunii

AFS (Active Front Steering/Direcția Activă din Față) este un sistem activ de comandă al direcției care a fost instalat la automobilele Cadillac și BMW. Acesta a debutat în anul 2003. Sistemul controlează raportul de direcție, ținând cont de viteza automobilului, și ajustează unghiul de direcție al roților din față, pentru a evita derapajul. Acesta îmbunătățește maniabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, precum și sporește securitatea rutieră.

Cum funcționează AFS

Un set de angrenaje planetare cu un angrenaj epiciclic este încorporat în arborele de direcție. Angrenajul epiciclic este conectat la un motor electric, controlat de sistem. Viteza și direcția de rotație variabile ale angrenajului epiciclic permit schimbarea raportului de direcție, ajustând răspunsul direcției în funcție de starea drumurilor.

Sistemul analizează unghiul total de rotație al arborelui de direcție, viteza de girație a vehiculului și rata de accelerație laterală a acestuia. În baza acestor date, sistemul calculează viteza și direcția necesare rotației arborelui motorului.

AFS funcționează în strânsă legătură cu sistemul de control a stabilității. Acesta din urmă reglează la rândul său unghiul roților din față pentru a relua traseul fixat al automobilului în cazul supravirării.

Automobilele populare dotate cu AFS

Cauzele funcţionării defectuoase

  • Defectarea senzorului unghiului volanului de direcție sau a senzorului girometric.
  • Reparația necorespunzătoare a cremalierei de direcție.
  • Reglarea incorectă a senzorului unghiului de direcție total.
  • Roțile nealiniate.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele