RSC: definiția, funcția, principiul de funcționare și cauzele defecțiunii

RSC: definiția, funcția, principiul de funcționare și cauzele defecțiunii

RSC (roll stability control) este un sistem de atenuare. Este instalat pe mașinile Ford, Land Rover, Lincoln și Volvo, în principal pe SUV-uri și crossovere. A apărut pentru prima dată în 2002. Acest sistem este parte importantă a sistemelor de siguranță active și au legătură strânsă cu sistemul de control a stabilității. Ajută la prevenirea accidentelor rutiere prin stabilizarea vehiculului în timpul condusului dinamic.

Cum funcționează sistemul RSC

Folosind senzorii giroscopici, sistemul RSC urmărește unghiul și viteza de rulare a caroseriei mașinii. Dacă unghiul este considerat periculos, este activat sistemul de control a stabilității. Folosind mecanismele ABS, acesta încetinește roata respectivă. În plus, este limitat și cuplul motor. Acest lucru ajută la reducerea forței centrifuge care acționează asupra vehiculului, astfel încât acesta să își poată recăpăta poziția pe drum. Acest sistem sporește siguranța la condusul în jurul obstacolelor și în virajele strânse.

Mașini populare echipate cu sistem RSC

  • Lincoln Aviator UN152, Navigator U326;
  • Ford Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2;
  • Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I;
  • Land Rover Discovery 4, Freelander 2;
  • Mazda CX-9 TB.

Cauze frecvente ale defecțiunilor

  • Informații eronate de la senzorul de poziție a caroseriei, a ratei de girație și senzorii ABS.
  • Defectarea electrovalvelor unității hidraulice a sistemului ABS din cauza deteriorării înfășurării bobinei.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *