TDCi sunt motoare diesel cu turbocompresor și sistem de injecție cu rampă comună, instalate pe mașinile Ford. Au fost introduse în 2000. Unele dintre aceste motoare sunt realizate în fabricile companiei Ford Motor, în timp ce altele sunt produse de către Groupe PSA (acum Stellantis).
Trăsăturile motoarelor TDCi
Toate motoarele TDCi au 4 cilindri și 8 sau 16 supape. În funcție de versiune, blocul motor este realizat din aluminiu sau fontă. Chiulașa poate fi, de asemenea, din aluminiu și fontă. Motorul este echipat cu un turbocompresor, adesea unul cu geometrie variabilă. De regulă, mecanismul de distribuție a supapelor folosește o curea. Totuși, există și versiuni cu lanța sau o combinație dintre curea și lanț.
Motoare TDCi populare
Nume versiune | Cod | Capacitate, L | Număr de supape | Putere maximă, hp | Cuplu maxim, N⋅m | Începere producție | Modele Ford echipate cu acest tip de motor |
Duratorq DLD-414 | F6JA | 1.4 | 8 | 68 | 160 | 2002 | Fusion; Fiesta Mk5. |
Duratorq DLD-415 | UGJC | 1.5 | 8 | 75 | 185 | 2012 | B-Max; Fiesta Mk5. |
DLD-416 | GPDA, GPDC | 1.6 | 16 | 90 | 215 | 2005 | Focus Mk1; C-Max. |
DLD-416 | G8DA; G8DB | 1.6 | 16 | 109 | 240 | 2003 | Focus C-Max; Focus Mk2. |
Duratorq DLD-418 | HCPA | 1.8 | 8 | 90 | 227 | 2002 | Focus C-Max; Transit Connect Mk1. |
DLD-418 | FFDA | 1.8 | 8 | 100 | 240 | 2002 | Focus Mk1. |
DLD-418 | KKDA; KKDB | 1.8 | 8 | 115 | 280 | 2004 | C-Max; Focus Mk1. |
DLD-418 | QYWA | 1.8 | 8 | 125 | 320 | 2006 | Galaxy Mk2; S-MAX Mk1. |
Duratorq DW | QXWA | 2.0 | 16 | 140 | 320 | 2006 | S-MAX Mk1; Galaxy Mk2. |
Duratorq DW | TXDA | 2.0 | 16 | 163 | 340 | 2010 | Kuga Mk1. |
Duratorq DW | Q4BA | 2.2 | 16 | 175 | 400 | 2008 | Mondeo Mk4. |
Duratorq DW | KNWA | 2.2 | 16 | 200 | 420 | 2010 | Galaxy Mk2; C-Max. |
TDCi Duratorq | FMBA | 2.0 | 16 | 130 | 330 | 2002 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | QJBB | 2.2 | 16 | 155 | 360 | 2004 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | JXFA | 2.4 | 16 | 115 | 310 | 2006 | Transit Mk6. |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor TDCi
Defecțiuni | Motoare |
Injectoarele de combustibil se defectează destul de devreme. | F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA. |
Risc crescut de deteriorare termică a pistoanelor motorului din cauza surplusului de combustibil a injectoarelor. | FFDA; KKDA; KKDB; HCPA. |
Uzarea ansamblului cilindru-piston determină creșterea consumului de ulei de motor. | F6JA. |
Turbocompresorul de uzează repede. | GPDA; GPDC; F6JA. |
Suportul frontal al motorului are durată scurtă de funcționare. | F6JA. |
Supapa EGR formează rapid depuneri de carbon. | TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC. |
Filtrul de particule diesel se înfundă după un număr relativ mic de kilometri parcurși. | UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA. |
Elementele sistemului de combustibil se uzează rapid. | G8DA; UGJC; G8DB. |
Arborii cu came se uzează prematur, iar lanțurile lor de distribuție se întind. | GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. |
Inelele de etanșare a injectoarelor de combustibil se ard regulat. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Motorul formează rapid depuneri de carbon. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Suporturile hidraulice încep să prezinte scurgeri după un timp. | GPDA; GPDC; G8DB; G8DA. |
Fulia de amortizare a arborelui cotit și senzorul de poziție a arborelui cotit se defectează prematur. | HCPA; KKDA; QYWA; FFDA. |
Elementele sistemului de combustibil sunt predispuse la formarea bulelor de aer. | QYWA. |
Se pot defecta timpuriu tacheții hidraulici, determinând apariția unei bătăi. | QXWA; TXDA. |
Vibrațiile cauzează defectarea firelor electrice și defecțiuni la unitatea de control electronică. | QXWA; TXDA. |
Impuritățile din combustibil deteriorează arborele pompei de combustibil. | JXFA; FMBA. |
Capătul mic al tijelor de legătură se distruge. | FMBA; JXFA; QJBB. |
Comentați