All-Trac este un sistem AWD de tracțiune integrală permanentă care a fost instalat la unele automobile Toyota în perioada anilor 1988-2000. Acesta a fost elaborat de producătorul japonez de automobile Toyota Motor Corporation în anul 1986 și a fost denumit inițial GT-Four. La momentul respectiv, acesta era considerat revoluționar, deoarece avea un diferențial central de blocare. Până atunci, acest sistem aproape că nu mai fusese întâlnit la autoturisme.
Concepția constructivă și modul de funcționare ale sistemului All-Trac
În primele versiuni ale sistemului, cuplul de ieșire al transmisiei era transmis la diferențialul central, care era integrat în diferențialul din față. Puterea era mai apoi distribuită uniform între axe. Ca urmare, aderența roților a fost îmbunătățită pe toate suprafețele. De asemenea, exista posibilitatea de a bloca manual cutia de transfer utilizând butonul „Blocarea diferențialului central”, localizat în habitaclu. După ce acesta a fost apăsat, axele erau cuplate rigid între ele și arborii cardanici ai diferențialelor din față și din spate se roteau cu aceeași viteză.
Mai târziu, un vascocuplaj a înlocuit diferențialul central.
Automobilele echipate cu sistemul All-Trac
Modelul | Anii fabricației | Nivelurile dotărilor incluse în sistem | Cilindreea (l) | Puterea motorului (CP) |
Camry V20 | 1988–1991 | DX, LE | 2 | 82–140 |
Corolla E90 | 1988–1992 | Standard și SR5 | 1.6 | 95–125 |
Previa XR10 | 1990–1999 | DX, LE | 2.4 | 135 |
Celica А60 | 1988–1993 | Standard | 2 | 203–205 |
RAV4 XA10 | 1995–2000 | 2 | 119–129 |