4Matic: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

4Matic: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

4Matic este un sistem de tracțiune integrală, instalat la automobilele Mercedes-Benz. Acesta este o elaborare brevetată de concernul Daimler AG. Acesta a fost creat în colaborare cu compania austriacă Magna Steyr AG & Co KG. Acest sistem a apărut pentru prima dată în anul 1987, atunci când a fost lansat sedanul Clasa E W124. În prezent există mai multe generații de 4Matic.

Principiul de funcționare

Diferența principală între generațiile diferite de 4Matic constă în concepția constructivă a diferențialului central. Sistemele timpurii aveau un diferențial cu blocare mecanică. Acest lucru a fost obținut grație a două ambreiaje hidraulice multilamelare. Blocarea și deblocarea ambreiajelor au permis dezangrenarea completă a axului din față. În modul de tracțiune integrală, cuplul motor era distribuit între axul din față și cel din spate în proporție de 33:67 sau 50:50. 

Mai târziu, proiectanții au inclus un diferențial deschis blocat electronic ca diferențial central pentru 4Matic. Puterea era redistribuită prin frânarea selectivă a roților și/sau prin ajustarea cuplului motor. Unele versiuni includ ambreiaje multilamelare suplimentare. Cuplul motor poate fi distribuit între axele din față și cele din spate în proporție de 40:60, 45:55, 50:50 și alte rapoarte.

Particularitățile 4Matic

Anul primei fabricații Tipul Trăsăturile distinctive ale diferențialelor Modelele Mercedes-Benz echipate cu 4Matic
1987 Temporar/permanent Diferențialul central cu blocare Ferguson. De asemenea, diferențialul roților din spate poate fi blocat. Diferențialul din față este deschis. Е-Class W124, S124.
1997 Permanent Diferențialul central și cel al roților sunt deschise. Toate acestea sunt blocate electronic. Aceasta este efectuată de ETS (sistemul de control al tracțiunii) sau ESP (sistemul de control al stabilității). E-Class W210, W211, S210, S211; М-Class W163; S-Class W220, V220; C-Class W203, S203; R-Class W251, V251; Viano W639, V639.
2006 Ambreiajul Pre-Lock este conceput cu un ambreiaj cu două discuri preîncărcat constant cu un și arc lamelar. Acesta se cuplează atunci când diferența dintre cuplul axei din față și al celei din spate ajunge până la 50 N⋅m. Dacă acest lucru este insuficient, se declanșează ESP (sistemul de control al stabilității). CL-Class С216; S-Class W221, V221; C-Class W204, S204; GLK-Class X204; CLS-Class C218, X218; E-Class W212, S212. 
2006 Diferențialele centrale și ale axului din spate au ambreiaje multilamelare. Cuplul motor este redistribuit și de sistemul de control al stabilității. GL-Class X164.
2016 Un diferențial central cu un ambreiaj multilamelar face posibilă deconectarea manuală a axului din față. E-Class C238 E53 AMG. 
[Total: 0   Average: 0/5]

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *