
FWD este termenul general pentru tracțiunea pe față. Aceasta a fost instalată pentru prima dată pe roadsterul Alvis în anul 1928. Aceasta a fost utilizată pe scară largă în anii 1960-1970. În prezent, aceasta este mai populară la automobilele de dimensiuni medii și cele compacte.
Cum funcționează FWD (tracțiunea pe față)
Componentele-cheie ale grupului motopropulsor la automobilele cu tracțiunea pe față/FWD (cutia de viteze cu diferențial) sunt următoarele:
- Cutia de viteze: este conectată la volanta motorului prin intermediul unui ambreiaj sau a unui convertizor de cuplu hidraulic. Acesta transmite cuplul de la motor la transmisia finală. Aceasta modifică raportul de transmisie, iar acesta la rândul său ajută la reglarea cuplului.
- Transmisia principală: modifică cuplul de ieșire al cutiei de viteze și îl transmite diferențialului.
- Diferențialul roților: distribuie puterea între roțile din față. Deseori, acesta este blocat electronic și poate fi integrat în carcasa cutiei de viteze.
- Axele planetare: acestea transferă cuplul de la diferențial la roți.
Tipurile și particularitățile tracțiunii pe față (FWD)
Amplasarea motorului | Dispunerea tracțiunii pe față (FWD) | Avantajele | Dezavantajele | Automobilele cu tracțiunea pe față |
Longitudinală în fața axului | Motorul, transmisia finală și cutia de viteze sunt aliniate unul în spatele celuilalt |
|
|
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2. Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2; Renault 12, 18; Alfa Romeo Arna. |
Longitudinală în spatele axului |
|
|
Citroën DS; Renault 4, 5. |
|
Longitudinală deasupra axului | Motorul este montat deasupra transmisiei sau lateral |
|
|
Toyota Tercel L10; Cadillac Eldorado; Saab 99; Oldsmobile Toronado. |
Transversală în fața axului | Motorul, transmisia finală și cutia de viteze sunt dispuse unul în spatele celuilalt |
|
|
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5; Opel Astra J, K; Škoda Fabia 545. |
Transversală deasupra axului |
|
|
Peugeot 104, 204, 304, 205; Citroën Visa Super; Rover Mini. |
Comentați