FWD: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

FWD: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

FWD este termenul general pentru tracțiunea pe față. Aceasta a fost instalată pentru prima dată pe roadsterul Alvis în anul 1928. Aceasta a fost utilizată pe scară largă în anii 1960-1970. În prezent, aceasta este mai populară la automobilele de dimensiuni medii și cele compacte.

Cum funcționează FWD (tracțiunea pe față)

Componentele-cheie ale grupului motopropulsor la automobilele cu tracțiunea pe față/FWD (cutia de viteze cu diferențial) sunt următoarele:

  • Cutia de viteze: este conectată la volanta motorului prin intermediul unui ambreiaj sau a unui convertizor de cuplu hidraulic. Acesta transmite cuplul de la motor la transmisia finală. Aceasta modifică raportul de transmisie, iar acesta la rândul său ajută la reglarea cuplului.
  • Transmisia principală: modifică cuplul de ieșire al cutiei de viteze și îl transmite diferențialului.
  • Diferențialul roților: distribuie puterea între roțile din față. Deseori, acesta este blocat electronic și poate fi integrat în carcasa cutiei de viteze.
  • Axele planetare: acestea transferă cuplul de la diferențial la roți.

Tipurile și particularitățile tracțiunii pe față (FWD)

Amplasarea motorului Dispunerea tracțiunii pe față (FWD) Avantajele Dezavantajele Automobilele cu tracțiunea pe față
Longitudinală în fața axului Motorul, transmisia finală și cutia de viteze sunt aliniate unul în spatele celuilalt
  • Sarcina înaltă pe roțile motoare, ceea ce ameliorează tracțiunea și aderența la drum, mai ales pe suprafețele alunecoase.
  • Siguranța pasivă îmbunătățită grație zonei de deformare sporite.
  • Rezistența înaltă a volanului de direcție.
  • Subvirarea.
  • Manevrabilitatea redusă de circulație pe drumurile impracticabile.
  • Distribuția neoptimă a forței de frânare.
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2.   Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2;
Renault 12, 18;
Alfa Romeo Arna.
Longitudinală în spatele axului
  • Manevrabilitatea bună de circulație pe drumurile impracticabile grație consolei mici din față.
  • Ampatamentul lung asigură o conducere foarte lină.
  • Sarcina insuficientă pe partea din față a vehiculului, care are consecințe negative asupra caracteristicilor sale de tracțiune.
  • Spațiul limitat al habitaclului.
  • Eficiența redusă a sistemului de răcire a motorului.
Citroën DS;
Renault 4, 5.
Longitudinală deasupra axului Motorul este montat deasupra transmisiei sau lateral
  • Vizibilitatea bună de pe scaunul conducătorului auto.
  • Distribuția optimă a greutății.
  • Eficiența redusă a motorului.
  • Concepția constructivă complicată a sistemului de transmisie.
Toyota Tercel L10;
Cadillac Eldorado;
Saab 99;
Oldsmobile Toronado.
Transversală în fața axului Motorul, transmisia finală și cutia de viteze sunt dispuse unul în spatele celuilalt
  • Dispunerea compactă.
  • Concepția constructivă simplă a motorului.
  • Uzura neuniformă a axelor planetare.
  • Cuplul de torsiune.
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5;
Opel Astra J, K;
Škoda Fabia 545.
Transversală deasupra axului
  • Cutia de viteze are o carcasă comună cu motorul, care economisește spațiu sub capotă.
  • Concepția constructivă complicată a cutiei de viteze, ceea ce face reparațiile mai dificile.
Peugeot 104, 204, 304, 205;
Citroën Visa Super;
Rover Mini.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele