Ce este RWD? Funcționalitățile și specificațiile tehnice

Ce este RWD? Funcționalitățile și specificațiile tehnice

RWD este termenul general utilizat pentru sistemele de tracțiune pe spate la toate mărcile de autoturisme și vehicule comerciale. Acest lucru înseamnă că cuplul motor este transferat la roțile din spate. Acest tip de tren de rulare a fost utilizat la scară largă în secolul al XX-lea. În prezent, RWD devine din ce în ce mai puțin frecventă. De regulă, automobilele sport cu motoare puternice, precum Dodge Challenger și Charger, Chevrolet SS, Chrysler 300, Subaru BRZ, Hyundai Genesis Coupe, Mazda MX-5, etc. sunt echipate cu acest sistem.

Cum funcționează RWD (tracțiunea pe spate)

La majoritatea automobilelor cu tracțiune pe spate, motorul și transmisia sunt montate în față. Cuplul motor este transmis prin arborele cardanic la transmisia finală a axului din spate și de la transmisia finală la diferențialul roților. Cutia de viteze include o transmisie principală și un diferențial al roților. Prima crește cuplul transmis de la motor. Al doilea distribuie puterea între roțile motoare. Axul din față nu este cuplat cu transmisie.

Există și alte tipuri disponibile de dispunere a motorului. De exemplu, motorul poate fi montat în partea din față a automobilului, în timp ce transmisia este apoi montată în aceeași carcasă ca și transmisia finală a axului din spate. Arborele cardanic este utilizat pentru transferul cuplului de la motor la transmisie. La unele vehicule, motorul este montat în partea din spate și este unit cu transmisia și cu transmisia finală a axului din spate într-o singură unitate.

Tipurile și funcționalitățile tracțiunii pe spate (RWD)

Dispunerea RWD Amplasarea motorului Amplasarea transmisiei Avantajele Dezavantajele Automobilele cu tracțiunea pe spate
Din față În fața sau deasupra axului În față, mai rar în spate
  • Maniabilitatea excelentă pe suprafețele uscate.
  • Uzarea uniformă a anvelopelor.
  • Creșterea masei vehiculului.
  • Diminuarea spațiului habitaclului.
  • Pierderea semnificativă a puterii.
Alfa Romeo Stelvio 949, Spider 939; Cadillac CTS A1LL; Chevrolet Corvette С7; Aston Martin Vantage Volante; Audi 100 Coupé S C1 F104.
La mijloc În spatele axului
  • Sarcina redusă pe axul din față
  • Amplasarea interioară neobișnuită.
  • Lipsa sau dimensiunea redusă a portbagajului.
Mazda RX-7 FD; Dodge Viper SRT-10; Daihatsu Hijet S85, S200; BMW Z8 E52; Ferrari 599 GTB Fiorano, Portofino; Lexus LFA; Mercedes-Benz SLR McLaren R199; Lotus Seven.
La mijloc În fața axului În spate
  • Tracțiunea îmbunătățită a roților motoare, în special pe suprafețele alunecoase. 
  • Maniabilitatea excelentă.
  • Abilitatea de a vira la viteze mari.
  • Ținuta de drum redusă. 
  • Accesul dificil la motor. 
  • Capacitatea interioară redusă. 
  • Concepția constructivă complicată a sistemului de răcire a motorului.
De Tomaso Pantera; Ford GT; Ferrari Enzo; Toyota MR2; Porsche Carrera GT 980, Boxster 987, 981, Cayman 987, 981; Jaguar XJ220 Х27.
Spate În spatele axului
  • Reducerea masei vehiculului. 
  • Dinamică excelentă. 
  • Tracțiunea și stabilitatea bună pe suprafețele alunecoase. 
  • Nivelul redus de zgomot în habitaclu.
  • Distribuția optimă a forței de frânare.
  • Supravirarea. 
  • Performanța redusă a sistemului de direcție. 
  • Stabilitatea redusă a caroseriei la vânturile laterale. 
  • Concepția constructivă complicată a sistemului de răcire a motorului și a încălzirii habitaclului; dificil de reparat ca urmare.
Renault Twingo CNO, BCM; Smart Fortwo 451, 453, City Coupe 450; Porsche 911 997; Tesla Model S 5YJS.
[Total: 0   Average: 0/5]

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *