Bara de direcție este un element articulat de cuplare al sistemului de direcție
Aceasta transmite forța de la mecanismul de direcție la portfuzetă
Bara de direcție poate fi comercializată atât separat, cât și în ansamblu cu capul barei de direcție și burduful de protecție
Bara de direcție este parte componentă a sistemului de direcție și este responsabilă pentru unghiul de convergență a roților
Barele de direcție sunt instalate pe ambele părți
Totuși, deoarece componentele au aceeași durată de viață, se recomandă înlocuirea acestora în perechi pe același ax
De asemenea, acest lucru este recomandat deoarece roțile trebuie aliniate după finalizarea lucrărilor
1.
Pentru a detecta defecțiunea, ar trebui să ridicați roata și s-o balansați înainte și înapoi. Jocul indică o bară de direcție sau un cap al barei de direcție defectat
Înlocuirea unei bare de direcție în ansamblu cu capul barei de direcție
Capul barei de direcție este unit de bara de direcție, care are o articulație fixată de cremaliera de direcție
2.
Pentru a avea acces la bara de direcție, demontați roata și rotiți volanul de direcție cât mai mult posibil
3.
De asemenea, pregătiți un cric sau un elevator de automobile
Fiți atent!
Atunci când utilizați un cric, asigurați-vă că utilizați suporturi cric de tip capră și cale de roți
4.
Decuplați capul barei de direcție de la portfuzetă și demontați bara de direcție propriu-zisă
5.
Curățați elementul de fixare care unește piesa de portfuzetă
6.
Scoateți capul barei de direcție. Utilizați un extractor special, dacă este necesar
7.
Pentru a accesa elementul de fixare al arborelui cremalierei de direcție, scoateți colierele burdufului de protecție și burduful însuși
Important!
Articulația axială a barei de direcție, care este fixată de arborele cremalierei de direcție, nu este reglabilăAlinierea roților este realizată prin ajustarea îmbinării dintre bara de direcție și capul barei de direcție
8.
Nu deșurubați imediat această îmbinare; măsurați distanța de la începutul părții filetate de pe bara de direcție până la capul barei de direcție
9.
Înainte de deșurubarea barei de direcție de la arborele cremalierei de direcție, readuceți volanul de direcție în poziția lui inițială
Rețineți!
Astfel este redusă sarcina exercitată asupra arborelui cremalierei de direcție în timpul deșurubării barei de direcțieAnumiți arbori ai cremalierei de direcție au pe ei un loc unde pot fi fixați sigur, astfel încât este minimizat riscul deteriorării acestoraÎn unele cazuri, ați putea avea nevoie de o cheie reglabilă pentru țevi, care asigură o prindere largă și fiabilă, sau de o cheie specială pentru deșurubarea barei de direcție
10.
Măsurați lungimea barei de direcție de la locul în care articulația axială se sprijină de cremaliera de direcție până la centrul articulației sferice a capului barei de direcție
Important!
Lungimea capului nou al barei de direcție ar putea fi diferită de lungimea celui vechiAceastă distanță poate fi compensată prin înșurubarea părții filetate
11.
La asamblarea barei de direcție cu capul barei de direcție, instalați un set nou de burdufuri de protecție
12.
sau faceți un semn indicator pe partea filetată a barei de protecție, montați-o pe cremalieră și puneți burduful de protecție
13.
Instalați capul barei de protecție și tratați îmbinările cu un agent anticoroziv
14.
Fixați sigur capul barei de direcție cu un șurub sau cu o contrapiuliță
15.
Înainte de instalarea unei componente noi, curățați arborele cremalierei de direcție de lubrifiantul vechi și aplicați altul nou
16.
Aplicați o cantitate nu prea mare de adeziv pentru blocarea șuruburilor pe partea filetată și înșurubați o bară de direcție nouă
17.
Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi
18.
Strângeți toate elementele de fixare la cuplul de strângere recomandat de către constructorul de automobile
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că locașurile de montare ale burdufului de protecție este lipsit de lubrifiantÎn caz contrar, acesta ar putea să nu se fixeze sigur
19.
Curățați locașul de montare al bolțului cu bilă al capului barei de direcție de pe portfuzetă
Înlocuirea unei bare de direcție ca piesă separată
În acest caz nu este necesară demontarea capului barei de direcție de pe portfuzetă,deoarece bara de direcție se rotește pe articulația axială și poate fi deșurubată de la capul barei de direcție
20.
Măsurați cât de mult este înșurubată bara de direcție în capul barei de direcție. Veți avea nevoie de această lungime la montarea unei componente noi
21.
De asemenea, înainte de deșurubarea barei de direcție, slăbiți elementul de fixare al burdufului de protecție
22.
Deșurubați bara de direcție, după ce în primul rând ați fixat capul barei de direcție
Fiți atent!
La deșurubarea barei de direcție, verificați dacă portfuzeta nu este rotită într-atât de mult încât să deterioreze furtunul de frână sau cablajul
23.
Verificați prezența jocului axial și radial al arborelui cremalierei de direcție
Rețineți!
Când volanul de direcție este rotit, aerul ar trebui să poată ieși liber din burduful de protecțieAltfel, burduful de protecție poate fi deteriorat sau smulsAnumite concepții constructive dispun de o șaibă de blocare amplasată între arborele cremalierei de direcție și bara de direcțieDupă strângerea articulației axiale, aceasta este îndoită pentru a împiedica deșurubarea barei de direcțiePe bara de direcție există un locaș de montare special pentru fixarea sigură a burdufului de protecție
24.
Tratați componentele cu un agent anticoroziv
Atenție!
La utilizarea unei chei dinamometrice cu prelungitor, există o eroare la cuplul de strângereÎn acest caz, setați cheia dinamometrică la o valoare medie
25.
Înșurubați contrapiulița, utilizând marcajul ca referință și instalați capul barei de direcție
26.
Asigurați-vă că suprafața pe care se montează roata este curată și netedă pentru a preveni dezechilibrarea roții
27.
Tratați suprafața cu un agent anticoroziv
28.
Curățați suprafața de lucru a discului de frână
29.
După înlocuirea barei de direcție, asigurați-vă că aliniați roțile utilizând un stand special de aliniere
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Deblocați-vă asistentul de mentenanță auto!
Monitorizați cheltuielile, gestionați jurnalul de service auto, programați înlocuirile și multe altele.
Suspensie, Tije: Tutorialele populare de mentenanță