i-CTDi și i-DTEC sunt denumiri pentru motoarele diesel cu turbocompresor și sistem de injecție directă cu rampă comună. Sunt folosite pe mașinile Honda din 2002. Aceste motoare sunt dezvoltarea proprie a companiei Honda Motor. Sunt cunoscute ca fiind fiabile și ușor de întreținut, contribuind, de asemenea, la reducerea consumului de combustibil.
Trăsăturile motoarelor i-CTDi, i-DTEC
Motoarele i-CTDi și i-DTEC au 4 cilindri și 16 supape. Blocul motor este realizat din aluminiu, iar garniturile de cilindri – din fontă. Acest lucru reduce greutatea motorului, permițându-i o încălzire mai rapidă. Chiulașa este din aluminiu. Mecanismul de distribuție a supapelor folosește lanț. Toate versiunile sunt echipate cu turbocompresor cu geometrie variabilă.
Motoare i-CTDi, i-DTEC populare
Nume versiune | Cod | Capacitate, L | Putere maximă, hp | Cuplu maxim, N·m | Început producție | Modele Honda echipate cu acest tip de motor |
i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor i-CTDi, i-DTEC
Defecțiuni | Motoare |
Pornirea dificilă a motorului pe vreme rece. | N22A; N22B |
Lanțul de distribuție supapelor este predispus la întindere chiar și la un număr mic de kilometri parcurși. | N22A |
Turbocompresorul se defectează adesea. | N22A |
Galeria de evacuare de multe ori se crapă. | N22A |
Supapa EGR se înfundă rapid, iar țevile de admisie ale acesteia se crapă. | N22A; N22B |
Fulia de amortizare a arborelui cotit se poate defecta prematur. | N22A |
Injectoarele piezoelectrice se defectează frecvent. | N22B; N16A |
Pompa de combustibil de joasă presiune se defectează frecvent dacă filtrul de combustibil nu este înlocuit la timp. | N22B |
Filtrul diesel se înfundă prematur. | N16A |
Comentați