i-CTDi și i-DTEC: motoare diesel Honda cu Sistem de injecție cu punte comună

i-CTDi și i-DTEC: motoare diesel Honda cu Sistem de injecție cu punte comună

i-CTDi și i-DTEC sunt denumiri pentru motoarele diesel cu turbocompresor și sistem de injecție directă cu rampă comună. Sunt folosite pe mașinile Honda din 2002. Aceste motoare sunt dezvoltarea proprie a companiei Honda Motor. Sunt cunoscute ca fiind fiabile și ușor de întreținut, contribuind, de asemenea, la reducerea consumului de combustibil.

Trăsăturile motoarelor i-CTDi, i-DTEC

Motoarele i-CTDi și i-DTEC au 4 cilindri și 16 supape. Blocul motor este realizat din aluminiu, iar garniturile de cilindri – din fontă. Acest lucru reduce greutatea motorului, permițându-i o încălzire mai rapidă. Chiulașa este din aluminiu. Mecanismul de distribuție a supapelor folosește lanț. Toate versiunile sunt echipate cu turbocompresor cu geometrie variabilă.

Motoare i-CTDi, i-DTEC populare

Nume versiune Cod Capacitate, L Putere maximă, hp Cuplu maxim, N·m Început producție Modele Honda echipate cu acest tip de motor
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Defecțiuni frecvente ale motoarelor i-CTDi, i-DTEC

DefecțiuniMotoare
Pornirea dificilă a motorului pe vreme rece.N22A; N22B
Lanțul de distribuție supapelor este predispus la întindere chiar și la un număr mic de kilometri parcurși. N22A
Turbocompresorul se defectează adesea.N22A
Galeria de evacuare de multe ori se crapă.N22A
Supapa EGR se înfundă rapid, iar țevile de admisie ale acesteia se crapă.N22A; N22B
Fulia de amortizare a arborelui cotit se poate defecta prematur.N22A
Injectoarele piezoelectrice se defectează frecvent.N22B; N16A
Pompa de combustibil de joasă presiune se defectează frecvent dacă filtrul de combustibil nu este înlocuit la timp.N22B
Filtrul diesel se înfundă prematur.N16A

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *