EGS este o transmisie automatizată cu 6 viteze, cu mod manual, folosită la mașinile Citroën și Peugeot. Aceasta a debutat în 2007. Programul său special permite adaptarea cutiei de viteze la stilul de condus. EGS este destul de fiabilă. Defecțiunile sale frecvente le constituie smuciturile și bătăile din timpul schimbării vitezelor. De obicei, aceste probleme pot fi rezolvate prin repornirea unității de control a transmisiei.
Principiul de operare
EGS este o transmisie cu doi arbori, cu ambreiaj uscat cu o singură placă și modul de control electro-hidraulic. Există câteva setări pentru un condus sportiv, confortabil sau cu consum redus de combustibil oferite modului automat. Controlul transmisiei în modul manual este realizat cu ajutorul manetei schimbătorului de viteze sau schimbătoarelor cu padele.
Specificațiile tehnice ale EGS
Cod transmisie | Cuplu maxim, N⋅m | Capacitate maximă motor, l | Tip tracțiune | Modele pe care sunt aplicate |
MCP6 | 270 | 1.6 | FWD | Peugeot 5008; Citroën C4 Picasso; Peugeot 308; Citroën C3 Picasso; Peugeot 2008; Citroën C4; Peugeot 208; Peugeot 508; Peugeot 3008; Citroën C3 |
- @B. I.05.02.2024 12:41Membru
Cutia robotizata EGS in continuare e un gunoi ce trebuie evitat, in special din cauza apetitului crescut pentru ambreiaje.
- @Elena Marin11.03.2024 07:49@B. I.Membru
Bună! Îți mulțumim pentru împărtășirea experienței tale. Sunt informații foarte utile pentru noi și pentru ceilalți utilizatori.
Comentariile – 2