Ce este ASC? Funcționalitățile și specificațiile tehnice

Ce este ASC? Funcționalitățile și specificațiile tehnice

ASC (Automatic Stability Control/Controlul Electronic al Stabilității) este un sistem care a fost instalat la automobilele Jaguar și BMW. Acesta a apărut pentru prima dată în anul 1997. Acesta restricționează puterea de ieșire a motorului, contribuind astfel la prevenirea patinării. Sistemul ameliorează dinamica și manevrabilitatea vehiculului pe drumurile alunecoase și, de asemenea, previne derapajul.

Cum funcționează ASC

ASC este strâns legat de sistemul de antiblocare a roților și are împreună cu el o unitate de control comună. Utilizând senzorii ABS, unitatea de control monitorizează viteza roților. Dacă una dintre roți începe să alunece, unitatea de comandă a motorului (DME/Electronica digitală a motorului) este activată. Aceasta transmite o comandă motorului pentru limitarea puterii de ieșire. Acest lucru este realizat prin închiderea unuia sau mai multor injectoare de combustibil. Sincronizarea aprinderii și poziția clapetei de accelerație pot fi, de asemenea, reglate.

Sistemul este pornit automat atunci când cheia este rotită în contactul de aprindere. Atunci când conduceți cu lanțuri de zăpadă sau pe nisip sau pe zăpadă proaspăt căzută, este recomandabil să deconectați sistemul apăsând butonul de pe consola centrală. Țineți apăsat butonul timp de câteva secunde pentru dezactivarea sistemului.

Automobilele populare echipate cu ASC

Cauzele defecțiunilor

  • ! Defectarea senzorului de viteză al roților, a senzorului de poziție a arborelui cotit sau a debitmetrului de aer.
  • ! Funcţionarea defectuoasă a clapetei de accelerație.
  • ! Deteriorarea firelor electrice ale senzorilor, releelor sau ale unei unități de comandă.
  • ! Instalarea anvelopelor cu model diferit al benzii de rulare pe aceeași axă.
    Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

    Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele