TD4, TDV6, TDV8: motoare diesel Land Rover cu Sistem de injecție cu punte comună

TD4, TDV6, TDV8: motoare diesel Land Rover cu Sistem de injecție cu punte comună

TD4, TDV6, TDV8 este o gamă de motoare diesel instalate pe vehiculele Land Rover. Este reprezentată de motoare cu turbocompresor. Majoritatea lor sunt echipate cu sistem de injecție directă cu rampă comună. Totuși, există și versiuni cu altfel de sistem de alimentare cu combustibil: cu injecție directă și o pompă de combustibil de distribuție de înaltă presiune fără rampă comună sau cu injecție într-o cameră de turbionare. Aceste motoare au fost dezvoltate în urma colaborării dintre alți producători auto precum PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor și BMW. Multe versiuni sunt dotate cu sistem twin-turbo, care garantează o eficiență și performanță maximă a motoarelor, oferind și excelente caracteristici de tracțiune.

Motoare TD4, TDV6 și TDV8 populare

Model motor Indice motor Capacitate, l Numă și dispunere cilindi Număr supape Putere, cp Cuplul motor maxi, Nm Modele pe care sunt aplicate
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, în linie 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, în linie 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, în linie 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Defecțiuni frecvente ale motoarelor TD4, TDV6 și TDV8

DefecțiuniMotoare
Clapetele de admisie nu sunt fiabile. Din cauza fixării slabe, acestea se pot rupe și determina deteriorarea pistoanelor și turbinei.204D3
Fulia arborelui cotit se defectează destul de repede.204D3
Procesul de demontare a injectoarelor este complicat și laborios. În majoritatea cazurilor acestea trebuie forate.224DT, DW12BTED4
Pompa ce alimentează cu combustibil rampa se uzează rapid din cauza impurităților din combustibilul diesel. Produsele sale de uzură înfundă injectoarele.ZSD-424,  306DT, 30DDTX, 276DT
După 200 000 km, de sub capotă se aude o bătaie, determinată de deteriorarea capetelor tijelor de legătură.ZSD-424
Motorul se oprește sau nu pornește din cauza construcției slabe a senzorului de poziție a arborelui cotit.306DT, 30DDTX
Uzarea prematură a rulmentului arborelui cotit din cauza construcției sale imperfecte.306DT, 30DDTX, 276DT
Turbocompresorul începe să prezinte semne de defecțiune din cauza unui mecanism de acționare defect.276DT
Elementele din plastic ale galeriei de admisie se crapă, la fel ca și conductele de aer.448DT
Crăparea carcasei termostatului cauzează supraîncălzirea motorului.368DT
Scurgerile de ulei de la turbocompresor cauzează scăderea nivelului de ulei a motorului.368DT
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele