TD4, TDV6, TDV8 este o gamă de motoare diesel instalate pe vehiculele Land Rover. Este reprezentată de motoare cu turbocompresor. Majoritatea lor sunt echipate cu sistem de injecție directă cu rampă comună. Totuși, există și versiuni cu altfel de sistem de alimentare cu combustibil: cu injecție directă și o pompă de combustibil de distribuție de înaltă presiune fără rampă comună sau cu injecție într-o cameră de turbionare. Aceste motoare au fost dezvoltate în urma colaborării dintre alți producători auto precum PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor și BMW. Multe versiuni sunt dotate cu sistem twin-turbo, care garantează o eficiență și performanță maximă a motoarelor, oferind și excelente caracteristici de tracțiune.
Motoare TD4, TDV6 și TDV8 populare
Model motor
Indice motor
Capacitate, l
Numă și dispunere cilindi
Număr supape
Putere, cp
Cuplul motor maxi, Nm
Modele pe care sunt aplicate
TD4
204D3 (M47TUD20)
2.0
4, în linie
16
116‒150
280‒330
Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4)
2.2
4, în linie
16
122–200
360‒450
Land Rover Discovery Sport;
Land Rover Freelander;
Range Rover Evoque
ZSD-424
2.4
4, în linie
16
122
360
Land Rover Defender
TDV6
306DT, 30DDTX
3.0
V6
24
211‒306
520‒700
Range Rover Sport;
Land Rover Discovery;
Range Rover
276DT
2.7
V6
24
190
440
Land Rover Discovery;
Range Rover
TDV8
448DT
4.4
V8
32
313‒339
700‒740
Range Rover
368DT
3.6
V8
32
271‒272
630‒640
Land Rover Range Rover;
Range Rover Sport
Defecțiuni frecvente ale motoarelor TD4, TDV6 și TDV8
Defecțiuni
Motoare
Clapetele de admisie nu sunt fiabile. Din cauza fixării slabe, acestea se pot rupe și determina deteriorarea pistoanelor și turbinei.
204D3
Fulia arborelui cotit se defectează destul de repede.
204D3
Procesul de demontare a injectoarelor este complicat și laborios. În majoritatea cazurilor acestea trebuie forate.
224DT, DW12BTED4
Pompa ce alimentează cu combustibil rampa se uzează rapid din cauza impurităților din combustibilul diesel. Produsele sale de uzură înfundă injectoarele.
ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT
După 200 000 km, de sub capotă se aude o bătaie, determinată de deteriorarea capetelor tijelor de legătură.
ZSD-424
Motorul se oprește sau nu pornește din cauza construcției slabe a senzorului de poziție a arborelui cotit.
306DT, 30DDTX
Uzarea prematură a rulmentului arborelui cotit din cauza construcției sale imperfecte.
306DT, 30DDTX, 276DT
Turbocompresorul începe să prezinte semne de defecțiune din cauza unui mecanism de acționare defect.
276DT
Elementele din plastic ale galeriei de admisie se crapă, la fel ca și conductele de aer.
Scurgerile de ulei de la turbocompresor cauzează scăderea nivelului de ulei a motorului.
368DT
Den
un tehnician zâmbitor, cu o vastă experiență în tutorialele video AUTODOC;
nu se desparte niciodată de ochelarii de protecție;
conduce un BMW X5 E53;
visează să primească butonul de aur de la Youtube, pentru 1 000 000 de abonați.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Comentați