Tiptronic este o funcție de schimbare manuală a vitezei la transmisiile automate instalate pe mașinile Volkswagen, Audi, Porsche, SEAT, Škoda și unele modele Peugeot. Transmisia cu schimbător manual a fost scoasă pe piață în 1989: transmisia automată ZF 4HP22 cu 4 viteze, instalată pe 911, a fost prima dotată cu funcție Tiptronic.
Construcția Tiptronic și principiul de operare
Transmisia Tiptronic are la bază o cutie de viteze automată fără arbore, cu convertor de cuplu și angrenaje planetare, funcție de control electronic și posibilitatea de blocare a convertorului de cuplu în toate modurile. Pentru a trece pe funcția manuală, trebuie să mutați schimbătorul de viteze într-o fantă specială, după care, mișcându-l înainte sau înapoi, să alegeți o anumită viteză. Mișcarea manetei schimbătorului activează programul conform căruia unitatea de control electronică activează o anumită viteză.
Cutii de viteză populare cu mod Tiptronic
Indice | Producător cutie de viteze | Număr de viteze | Capacitate mximă motor, l | Cuplu motor maxim, Nm | Modele pe care a fost aplicat |
01V (5HP19) | ZF | 5 | 3.7 | 325 | Audi A4; Audi A8; Audi A6; Audi Allroad; Porsche Boxster; Porsche 911; Volkswagen Passat |
09A or 09B (JF506E) | Jatco | 5 | 3.8 | 350 | Volkswagen Jetta; Volkswagen Golf; Volkswagen Bora; Volkswagen Sharan |
09E (6HP26А) | ZF | 6 | 6.0 | 600 | Volkswagen Phaeton; Audi A6; Audi A8; Audi S8; Bentley Continental GT; Audi S6; Audi RS6 |
09G, 09K, 09M (TF-60SN) | Aisin | 6 | 2.5 | 280 | Volkswagen Polo; Volkswagen Golf; Volkswagen Jetta; Škoda Fabia; Audi TT 8N; Škoda Rapid; Audi A3; Škoda Octavia; Audi A4 |
0BK, 0BL, 0BW (8HP55) | ZF | 8 | 4.2 | 550 | Audi A7; Audi A8; Audi Q5; Volkswagen Amarok |
0С8 (TR-80SD) | Aisin | 8 | 6.0 | 850 | Volkswagen Touareg; Audi Q7; Porsche Cayenne |
AT6 (TF-70SC) | Aisin | 6 | 2.0 | 300 | Peugeot 308; Peugeot 3008; Peugeot 508; Peugeot 408; Citroën C4; Citroën C4 Picasso; Citroën C5 |
Comentați