CRDi sunt motoare diesel instalate pe mașinile Hyundai și KIA, unde pentru alimentarea cu combustibil se folosește un sistem de injecție cu rampă comună. Acestea sunt echipate cu turbocompresoare MHI sau Garrett. Unele versiuni au instalată turbină cu geometrie variabilă, de la BorgWarner. Aceste motoare au mecanism de transmisie cu curea sau lanț. De obicei, sistemul de alimentare cu combustibil este realizat de către Delphi sau Bosch. În funcție de versiune, injectoarele de combustibil pot fi electromagnetice sau piezoelectrice.
Motoare CRDi populare
Indice motor |
Număr și poziție cilindri |
Număr supape |
Capacitate, l |
Putere, cp |
Cuplu motor, Nm |
An începere producție |
Modele la care se aplică |
D4CB |
4, în linie |
16 |
2.5 |
116‒177 |
314‒441 |
2001 |
Hyundai H-1 A1; Hyundai H-1 TQ; Kia Sorento BL |
D3EA |
3, în linie |
12 |
1.5 |
80‒105 |
182‒235 |
2001 |
Hyundai Accent LC; Hyundai Matrix FC; Hyundai Getz TB |
D4EA |
4, în linie |
16 |
2.0 |
112‒151 |
245‒350 |
2000 |
Hyundai Sonata NF; Hyundai Tucson JM; Kia Sportage JE; Hyundai Santa Fe SM; Kia Carens UN; Hyundai Trajet; Kia Magentis MG; Hyundai Santa Fe CM; Kia Cerato LD; Hyundai Elantra XD |
D4EB |
4, în linie |
16 |
2.2 |
139‒155 |
343‒353 |
2002 |
Hyundai Grandeur TG; Hyundai Sonata EF; Hyundai Santa Fe SM; Hyundai Sonata NF; Hyundai Santa Fe CM |
D4HA |
4, în linie |
16 |
2.0 |
136‒185 |
320‒400 |
2009 |
Kia Sportage 4; Hyundai Tucson; Hyundai ix35 3; Kia Sportage 3; Hyundai ix35 2 |
D6EA |
V6 |
24 |
3.0 |
239‒250 |
450‒540 |
2006 |
Hyundai ix55; Kia Mohave |
D3FA |
3, în linie |
12 |
1.1 |
75 |
153 |
2005 |
Kia Picanto; Hyundai i10 1; Hyundai i10 2; Hyundai i20 1; Kia Rio 3; Hyundai i20 2 |
D4FC |
4, în linie |
16 |
1.4 |
75‒90 |
220 |
2008 |
Hyundai i20 1; Kia Ceed 2; Hyundai i20 2; Kia Rio 4; Hyundai i30 1; Hyundai Accent RB; Hyundai Creta 1; Kia Rio 3; Hyundai ix20 1; Kia Venga 1 |
D4FB |
4, în linie |
16 |
1.6 |
90‒136 |
235‒280 |
2005 |
Hyundai Elantra 4; Kia Soul 1; Hyundai Accent RB; Kia Cerato 1; Hyundai i30 1; Hyundai i30 2; Kia Stonic 1; Hyundai i30 3; Hyundai ix20 1; Kia Ceed 1; Kia Venga 1 |
D4FD |
4, în linie |
16 |
1.7 |
114‒141 |
260‒340 |
2010 |
Kia Optima 3; Hyundai ix35 2; Hyundai i40 1; Kia Sportage 4; Kia Sportage 3; Hyundai Tucson 3; Kia Carens 3 |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor CRDi
Defecțiuni | Motoare |
Șaibele de sub injectoare se ard, fapt ce duce la formarea depunerilor pe motor. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Tubul de ridicare al pompei de ulei se înfundă prematur, ceea ce poate duce la dereglarea alinierii rulmenților. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Injectoarele și pompa de combustibil de înaltă presiune au durată de valabilitate scurtă. | D3EA, D6EA. |
Chiulașa poate crăpa la vehiculele cu kilometraj mare. | D4EA, D4EB. |
Din cauza defecțiunii supapei EGR și erorilor unității electronice centrale, motorul se blochează la anumite rpm. | D4EA, D4EB. |
Injectoarele de combustibil se pot murdări, fapt ce poate provoca rateuri de pornire a motorului. | D4HA, D3FA, D4FB. |
Consumul de ulei sporește în timpul condusului dinamic. | D4HA. |
Pătrunderea gazelor de eșapament în sistemul de răcire cauzează supraîncălzirea motorului. | D6EA, D4FD. |
Condusul frecvent cu rezervorul de combustibil aproape gol determină apariția bulelor de aer în sistemul de alimentare cu combustibil. | D6EA. |
Cu timpul, de sub capacul supapei începe să curgă ulei. | D3FA, D4FC, D4FD. |
Den
un tehnician zâmbitor, cu o vastă experiență în tutorialele video AUTODOC;
nu se desparte niciodată de ochelarii de protecție;
conduce un BMW X5 E53;
visează să primească butonul de aur de la Youtube, pentru 1 000 000 de abonați.
Comentați