CDI sunt motoare diesel cu sistem de injecție directă cu rampă comună, instalate pe diferite modele de mașini Mercedes-Benz. Aceste motoare au apărut în 1997 și pot avea 4, 5, 6 sau 8 cilindri. Sunt echipate cu transmisie prin lanț, turbocompresor, majoritatea cu intercooler. Versiunile moderne au instalat turbocompresor în 2 etape, dar se poate întâlni și sistemul de injecție de agent AdBlue, care servește la reducerea emisiilor nocive din gazele de eșapament.
Motoarele CDI au un consum relativ mici de combustibil, sunt prietenoase cu mediul, oferă o putere și un cuplu motor mai mare. Producători renumiți precum Bosch și Delphi produc sisteme de injecție pentru asemenea motoare.
Motoare CDI populare
Indice | Numărul și dispunerea cilindrilor | Numărul de supape | Capacitate, l | Putere, cp | Cuplu motor, Nm | Ani de producție | Modele Mercedes-Benz |
OM612 | 5, în linie | 20 | 2.7 | 156–170 | 330–400 | 1999–2007 | C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901 |
ОМ 651 | 4, în linie | 16 | 1.8 și 2.2 | 109‒204 | 250–500 | 2008 până în prezent | A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246 |
ОМ656 | 6, în linie | 24 | 3.0 | 286–340 | 600‒700 | 2017 până în prezent | CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463 |
ОМ642 | V6 | 24 | 3.0 | 184–265 | 400–620 | 2005 până în prezent t | C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221 |
ОМ629 | V8 | 32 | 4.0 | 306–320 | 700–730 | 2005–2010 | E-Class W211; GL-Class X164; S-Class W221; ML-Class W164 |
OM640 | 4, în linie | 16 | 2.0 | 82–140 | 180–300 | 2004–2012 | A-Class W169; B-Class W245 |
ОМ646 | 4, în linie | 16 | 2.2 | 102–170 | 235–400 | 2002–2010 | C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639 |
ОМ647 | 5, în linie | 20 | 2.7 | 177 | 400 | 2002–2005 | E-Class W211 |
ОМ613 | 6, în linie | 24 | 3.2 | 197 | 470 | 1999–2013 | E-Class W210; S-Class W220 |
ОМ628 | V8 | 32 | 4.0 | 250–260 | 560 | 1999–2005 | E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163 |
OM654 | 4, în linie | 16 | 2.0 | 150–245 | 360‒500 | 2016 till present | C-Class W205; E-Class W213 |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor CDI
Defecțiuni | Motoare |
Uzarea prematură a arborelor cu came, determinată de construcția motorului. | OM612. |
Arderea frecventă a firelor electrice ce alimentează cu curent injectoarele de combustibil și senzorul de creștere a presiunii. | OM612, ОМ647. |
Arderea șaibelor rezistente la incendiu de sub injectoare, fapt ce duce la formarea depunerilor pe ele. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
Defectarea prematură a injectoarelor piezoelectrice. | OM651. |
Alinierea greșită a rulmenților arborelui cotit poate apărea din cauza defecțiunilor pompei de ulei. | OM651. |
Galeria de admisie se poate crăpa și pierde etanșeitatea, întrucât este realizată din plastic. | OM651. |
Apar adesea scurgeri de lichid de răcire în apropierea carcasei termostatului și pompei de apă. | OM651. |
Scurgerile răcitorului de ulei apar adesea din cauza garniturii sale necorespunzătoare. | ОМ642. |
Din cauza crăpării galeriei de evacuare și pătrunderii produselor de uzură a acesteia în turbină, aceasta din urmă se defectează prematur. | ОМ642. |
Motorul este foarte sensibil la supraîncălzire, ceea ce duce la apariția crăpăturilor și zgârieturilor. | ОМ629, ОМ628. |
Împrăștierea combustibilului de către injectoare, defectarea pompei de combustibil. | ОМ629, ОМ628. |
Supapa EGR se murdărește relativ repede, la fel ca și clapeta de admisie. | OM640. |
Adesea se defectează senzorii de poziție a arborelui cotit și arborelui cu came. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Apariția bulelor de aer în sistemul de alimentare cu combustibil, din cauza uscării conectoarelor rapide. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Comentați