Motoare JTD: caracteristicile de operare

Motoare JTD: caracteristicile de operare

JTD  este o serie de motoare diesel, echipate cu sistem de injecíe direcție cu rampă comună, produse de Fiat Chrysler Automobiles. Sunt instalate pe vehiculele Fiat, Lancia și Alfa Romeo. Chrysler, Jeep, Maserati, RAM și alte mașini sunt, de asemenea, echipate cu acestea. Aceste motoare se produc din 1997. Au fost primele motoare cu sistem cu injecție directă și rampă comună – o dezvoltare a Fiat și Bosch. Unele motoare JTD au fost dezvoltate și în colaborare cu General Motors. Toate sunt echipate cu turbocompresoare cu geometrie dublă sau variabilă. Au putere mare, sunt fiabile și cu un consum redus de combustibil.

Motoare JTD populare

Cod motor Nume versiune Capacitate, L Numărul și dispunerea cilindrilor Număr supape Putere, hp Cuplu maxim motor, N·m Începere producție Modele pe care se folosesc
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; din 2002, MultiJet 1.9 4, în linie 8 80–140 195–280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 MultiJet 1.9 4, în linie 16 140–190 305‒400 2002 Fiat Doblo; Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 MultiJet 1.3 4, în linie 16 70–105 170 2003 Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000 Multijet 1.6  4, în linie 16 105–120 290–320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2.0 4, în linie 16 110–195 260–380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 Unijet 2.4 5, în linie 10 136–150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet 2.4 5, în linie 20 175–210 385–400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D;  F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2.3 4, în linie 16 110–148 270–380 2006 Fiat Ducato

Defecțiuni frecvente ale motoarelor JTD

DefecțiuniMotoare
La versiunile cu galerie de admisie din plastic, se pot rupe clapetele de admisie, deteriorând motorul dacă ajung în camerele de ardere..1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v.
Dacă uleiul nu este înlocuit la timp, injectoarele de combustibil se pot înfunda rapid. După curățare nu mai rezistă mult.1.9 MultiJet.
Uleiul se arde rapid, fapt ce poate determina alunecarea lanțul de distribuție.1.3 MultiJet.
Lanțul de distribuție are durată scurtă de viață. Dacă se defectează, se deteriorează culbutorii.1.3 MultiJet.
Pe vreme geroasă se defectează unitatea de control electronic, făcând imposibilă pornirea motorului.1.3 MultiJet.
Lichidul de răcire începe să curgă pe sub termostat, fapt ce poate duce la supraîncălzirea motorului. La unele versiuni se poate crăpa însuși termostatul.1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele