S-matic: trăsături, avantaje și dezavantaje

S-matic: trăsături, avantaje și dezavantaje

S-matic este o funcție de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate instalate pe mașinile Honda. A debutat în 1999, când a fost scoasă pe piață a doua generație de Honda Odyssey. S-Matic permite șoferului să controleze manual transmisia în caz de nevoie, fapt ce îmbunătățește dinamica și controlabilitatea vehiculului, asigurând o pornire mai sigură pe suprafețele alunecoase.

Principiul de operare al S-matic

Transmisia S-matic a fost dezvoltată de grupul Honda Motor Co. Ltd. În locul setului de angrenaje planetare, tipic majorității transmisiilor automate hidraulice, această cutie de viteze are doi arbori cu angrenaje, fiecare arbore fiind acționat de o unitate de ambreiaj hidraulică individuală. Pentru activarea modului manual, șoferul glisează maneta schimbătorului în fanta corespunzătoare, după care o mișcă spre marcajul “+” sau “-” pentru a muta în sus și în jos.

Informații tehnice despre S-matic 

Cod transmisieCoduri versiuneNumăr de vitezeModele pe care se aplică
H5BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA5Honda Avancier; Honda Odyssey

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor S-matic

  • Filtrul fin extern de rotit se înfundă prematur.
  • Ambreiajul într-o singură direcție se defectează dacă transmisia funcționează sub sarcini extreme.
  • Tamburul ambreiajului spate se deteriorează.
  • Rulmenții spate se defectează adesea.
  • Carcasa deteriorată a  supapei de control a fluxului determină reducerea presiunii din sistem, fapt ce cauzează defectarea transmisiei.

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele