TCS este prescurtarea de la Traction Control System (Sistem de Control a Tracțiunii), care este instalat pe mașinile Audi, Peugeot, Volkswagen, Fiat, Renault și Seat. Acest sistem este integrat cu cel ABS. Are rolul de a îmbunătăți controlabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, în special pe suprafețele alunecoase.
Cum funcționează TCS
Sistemul folosește senzorii de viteză a roților pentru a detecta alunecarea. Pentru a restabili aderența vehiculului, acesta reduce viteza de rotație a roții care derapează.
Dacă roțile alunecă la o viteză mică a mașinii, sistemul inițiază aplicarea forței de frânare la aceste roți. Unitatea de control ABS/TCS trimite un semnal către supapele de control pentru a crește presiunea în circuitul de frânare corespunzător. Acest lucru activează etrierul de frână determinând roata să încetinească.
La viteze mari, sistemul activează sistemul de control a clapetei de accelerație electronice. Acest lucru reduce temporar cuplul motor și restabilește aderența naturală a roții cu drumul.
TCS este pornit automat atunci când rotiți cheia în contact. În caz de nevoie, acesta poate fi dezactivat prin apăsarea butonului de pe consola centrală. Pe tabloul de bord se va aprinde lumina corespunzătoare pentru a avertiza despre dezactivarea sistemului.
Vehicule populare echipate cu TCS:
- Peugeot 307;
- Mazda 626 V, Xedos 9 ТА;
- Honda CR-V I;
- Hyundai Matrix FC, Tucson JM;
- Seat Leon Mk II, Ibiza III;
- Audi A6 C6;
- Fiat Punto II.
Cauze ale defecțiunilor la sistemul TCS:
- Murdărirea senzorilor de viteză a roților.
- Deteriorarea firelor electrice.
- Defectarea pompei și supapelor ABS.
- Arderea siguranțelor.
Comentați