Cutie de viteze SelectShift: trăsături distinctive și caracteristici tehnice

Cutie de viteze SelectShift: trăsături distinctive și caracteristici tehnice

SelectShift este o transmisie automată cu cu posibilitatea de control manual. Multe modele Ford și Lincoln sunt echipate cu aceasta. Cu construcția actuală, transmisia a fost lansată la începutul anilor 2000. Totuși, numele “SelectShift” în sine a apărut destul de devreme: în 1966 compania Ford l-a folosit pentru transmisiile cu viteze joase, cu 3 și 4 viteze. Ford C6 SelectShift Cruise-O-Matic și Ford C4. 

Principiul de operare ale SelectShift 

Transmisia SelectShift este o cutie de viteze automată clasică, cu convertor de cuplu hidraulic, care deține posibilitatea de a schimba în modul manual datorită programului special. Pentru a-l activa, mutați selectorul de viteze în modul Sport marcat cu “S”, după care apăsați butonul  “+” sau “-” pentru a schimba în sus sau în jos. La unele versiuni, șoferul poate controla cuplul motor în modul manual cu ajutorul schimbătoarelor cu padele.

Transmisii SelectShift populare

Cod transmisieNumăr de vitezeProducătorCuplu maxim, NmCapacitate maximă motor, lTip tracțiuneÎnceput producțieModele de mașini echipate cu acest tip de transmisie
5F31J (JF506E)5Jatco3503.8FWD, AWD2000Ford Galaxy MkII; Ford Mondeo MkIII
5R55E5Ford5505.0RWD, AWD1997Ford Mustang; Ford Explorer; Lincoln LS; Ford Ranger; Ford Thunderbird; Lincoln Aviator
6F356Ford/General Motors3503.0FWD, AWD2008Ford Mondeo; Ford C-Max; Lincoln MKZ; Ford Escape; Ford Focus; Ford Fusion; Ford Kuga
6F556Ford/General Motors
4504.6FWD, AWD2007Ford Explorer; Lincoln MKS; Ford Taurus; Lincoln MKT 
6R80 (6HP26)6ZF 6006.0FWD, RWD, AWD2001Ford Explorer; Ford Expedition; Ford Mustang; Ford Territory

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor SelectShift

DefecțiuniTransmisii
Corpul supapei și electrovalvei se înfundă și se defectează rapid.5F31J (JF506E); 5R55E; 6R80 (6HP26); 6F55
Chiar și supraîncălzirea moderată poate determina defectarea transmisiei.5F31J (JF506E)
Supapa de control a fluxului se defectează des.5F31J (JF506E)
Senzorul de viteză de intrare are durată scurtă de funcționare.5F31J (JF506E)
Stilul de condus dinamic poate cauza defectarea benzilor de frână.5R55E
Pistoanele și pompa au durată scurtă de funcționare.5R55E
Vitezele se schimbă cu smucituri.6F35
Uneori apar defecțiuni la unitatea de control electronică.6F35 
Bucșele transmisiei se uzează rapid6F55; 6R80 (6HP26)
Unitatea mecatronică se arde adesea, în special pe timp de arșiță.6R80 (6HP26)
Containerul din plastic se deformează, în consecință putând apărea scurgeri.6R80 (6HP26)
Cablajul intern al transmisiei se deterioreaz