SelectShift este o transmisie automată cu cu posibilitatea de control manual. Multe modele Ford și Lincoln sunt echipate cu aceasta. Cu construcția actuală, transmisia a fost lansată la începutul anilor 2000. Totuși, numele “SelectShift” în sine a apărut destul de devreme: în 1966 compania Ford l-a folosit pentru transmisiile cu viteze joase, cu 3 și 4 viteze. Ford C6 SelectShift Cruise-O-Matic și Ford C4.
Principiul de operare ale SelectShift
Transmisia SelectShift este o cutie de viteze automată clasică, cu convertor de cuplu hidraulic, care deține posibilitatea de a schimba în modul manual datorită programului special. Pentru a-l activa, mutați selectorul de viteze în modul Sport marcat cu “S”, după care apăsați butonul “+” sau “-” pentru a schimba în sus sau în jos. La unele versiuni, șoferul poate controla cuplul motor în modul manual cu ajutorul schimbătoarelor cu padele.
Transmisii SelectShift populare
Cod transmisie | Număr de viteze | Producător | Cuplu maxim, N⋅m | Capacitate maximă motor, l | Tip tracțiune | Început producție | Modele de mașini echipate cu acest tip de transmisie |
5F31J (JF506E) | 5 | Jatco | 350 | 3.8 | FWD, AWD | 2000 | Ford Galaxy MkII; Ford Mondeo MkIII |
5R55E | 5 | Ford | 550 | 5.0 | RWD, AWD | 1997 | Ford Mustang; Ford Explorer; Lincoln LS; Ford Ranger; Ford Thunderbird; Lincoln Aviator |
6F35 | 6 | Ford/General Motors | 350 | 3.0 | FWD, AWD | 2008 | Ford Mondeo; Ford C-Max; Lincoln MKZ; Ford Escape; Ford Focus; Ford Fusion; Ford Kuga |
6F55 | 6 | Ford/General Motors | 450 | 4.6 | FWD, AWD | 2007 | Ford Explorer; Lincoln MKS; Ford Taurus; Lincoln MKT |
6R80 (6HP26) | 6 | ZF | 600 | 6.0 | FWD, RWD, AWD | 2001 | Ford Explorer; Ford Expedition; Ford Mustang; Ford Territory |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor SelectShift
Defecțiuni | Transmisii |
Corpul supapei și electrovalvei se înfundă și se defectează rapid. | 5F31J (JF506E); 5R55E; 6R80 (6HP26); 6F55 |
Chiar și supraîncălzirea moderată poate determina defectarea transmisiei. | 5F31J (JF506E) |
Supapa de control a fluxului se defectează des. | 5F31J (JF506E) |
Senzorul de viteză de intrare are durată scurtă de funcționare. | 5F31J (JF506E) |
Stilul de condus dinamic poate cauza defectarea benzilor de frână. | 5R55E |
Pistoanele și pompa au durată scurtă de funcționare. | 5R55E |
Vitezele se schimbă cu smucituri. | 6F35 |
Uneori apar defecțiuni la unitatea de control electronică. | 6F35 |
Bucșele transmisiei se uzează rapid | 6F55; 6R80 (6HP26) |
Unitatea mecatronică se arde adesea, în special pe timp de arșiță. | 6R80 (6HP26) |
Containerul din plastic se deformează, în consecință putând apărea scurgeri. | 6R80 (6HP26) |
Cablajul intern al transmisiei se deterioreaz |
Comentați