Touchtronic este o funcție de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate instalate pe mașinile Aston Martin. Această opțiune a fost prezentată pentru prima dată pe modelul DB7 Vantage, care a debutat în 1999, la Salonul Auto de la Geneva. A patra generație a sistemului, Touchtronic IV, a fost prezentată în 2019.
Principiul de operare al Touchtronic
Sistemul Touchtronic este folosit la transmisiile automate clasice cu convertor de cuplu hidraulic și seturi de angrenaje planetare. Programul special previne acționarea automată a vitezelor atunci când este activat modul manual. Modul poate fi schimbat cu ajutorul butoanelor de pe consola centrală sau schimbătoarele cu padele. Schimbarea în sus și în jos a vitezelor se realizează cu ajutorul schimbătoarelor cu padele.
Specificațiile tehnice ale transmisiilor cu funcție Touchtronic
Cod transmisie | Producător transmisie | Geerație Touchtronic | Început producție | Număr de viteze | Capacitate maximă motor, l | Cuplu motor, Nm | Tip tracțiune | Modelele de mașini echipate cu acest tip de transmisie |
5HP30 | ZF | I | 1999 | 5 | 6.0 | 560 | RWD | Aston Martin DB7 Vantage |
6HP28 | ZF | II | 2003 | 6 | 6.7 | 620 | FWD, RWD, AWD | Aston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9 |
8HP90 | ZF | III | 2012 | 8 | 8.0 | 1000 | FWD, RWD, AWD | Aston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S |
725.0 (NAG3) | Mercedes-Benz | IV | 2019 | 9 | 6.7 | 1000 | RWD, AWD | Aston Martin DBS; Aston Martin Vantage |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor cu funcție Touchtronic
Defecțiuni | Transmisii |
Tamburul ambreiajului se defectează prematur. | ZF 5HP30; ZF 6HP28 |
Bucșele și plăcile de frecare ale convertorului de cuplu hidraulic se uzează, fapt însoțit de vibrarea transmisiei. | ZF 6HP28 |
Din cauza bucșelor uzate, presiunea uleiului din sistem scade, fapt ce duce la uzarea prematură a pieselor mecanice ale transmisiei. | ZF 8HP90 |
Electrovalvele murdare cauzează smucituri în timpul schimbării vitezelor. | ZF 6HP28 |
Garniturile de ulei deteriorate determină scurgerea uleiului. | ZF 6HP28 |
Containerul din plastic al transmisiei se deformează, fapt ce poate determina apariția scurgerilor. | ZF 6HP28 |
Unitatea mecatronică se arde pe timp de arșiță. | ZF 6HP28; ZF 8HP90 |
La condusul prin ambuteiaje, apar erori de schimbare a vitezelor. | 725.0 (NAG3) |
Comentați