Touchtronic: trăsături, avantaje și dezavantaje

Touchtronic: trăsături, avantaje și dezavantaje

Touchtronic este o funcție de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate instalate pe mașinile Aston Martin. Această opțiune a fost prezentată pentru prima dată pe modelul DB7 Vantage, care a debutat în 1999, la Salonul Auto de la Geneva. A patra generație a sistemului, Touchtronic IV, a fost prezentată în 2019.

Principiul de operare al Touchtronic

Sistemul Touchtronic este folosit la transmisiile automate clasice cu convertor de cuplu hidraulic și seturi de angrenaje planetare. Programul special previne acționarea automată a vitezelor atunci când este activat modul manual. Modul poate fi schimbat cu ajutorul butoanelor de pe consola centrală sau schimbătoarele cu padele. Schimbarea în sus și în jos a vitezelor se realizează cu ajutorul schimbătoarelor cu padele. 

Specificațiile tehnice ale transmisiilor cu funcție Touchtronic

Cod transmisieProducător transmisieGeerație TouchtronicÎnceput producțieNumăr de vitezeCapacitate maximă motor, lCuplu motor, NmTip tracțiuneModelele de mașini echipate cu acest tip de transmisie
5HP30ZFI199956.0560RWDAston Martin DB7 Vantage
6HP28ZFII200366.7620FWD, RWD, AWDAston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9
8HP90ZFIII201288.01000FWD, RWD, AWDAston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S
725.0 (NAG3)Mercedes-BenzIV201996.71000RWD, AWDAston Martin DBS; Aston Martin Vantage

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor cu funcție Touchtronic

DefecțiuniTransmisii
Tamburul ambreiajului se defectează prematur.ZF 5HP30; ZF 6HP28
Bucșele și plăcile de frecare ale convertorului de cuplu hidraulic se uzează, fapt însoțit de vibrarea transmisiei.ZF 6HP28
Din cauza bucșelor uzate, presiunea uleiului din sistem scade, fapt ce duce la uzarea prematură a pieselor mecanice ale transmisiei.ZF 8HP90
Electrovalvele murdare cauzează smucituri în timpul schimbării vitezelor.ZF 6HP28
Garniturile de ulei deteriorate determină scurgerea uleiului. ZF 6HP28
Containerul din plastic al transmisiei se deformează, fapt ce poate determina apariția scurgerilor.ZF 6HP28
Unitatea mecatronică se arde pe timp de arșiță.ZF 6HP28; ZF 8HP90
La condusul prin ambuteiaje, apar erori de schimbare a vitezelor.725.0 (NAG3)