Sentronic este un nume de promovare a mai multor transmisii automate cu funcție de schimbare manuală a vitezelor, instalate pe mașinile Saab. Acestea au debutat la începutul anilor 2000, când au intrat pe piață a doua generație de modele Saab 9-3 și Saab 9-5 models entered the market.
Principiul de operare al Sentronic
Componentele principale ale acestei transmisii erau angrenajele planetare și convertorul de cuplu cu funcție de blocare în anumite moduri. În modul manual șoferul putea folosi cuplul motor cu eficiență maximă, fapt ce avea un impact pozitiv asupra dinamicii vehiculului, sporindu-i performanța pe suprafețe alunecoase, drumuri accidentate și la deplasarea în pantă. Pentru a schimba în modul manual, șoferul trebuie să mute maneta schimbătorului de viteze în poziția “M”. Împingând maneta spre “+” sau “-” se putea schimba viteza în sus sau în jos. De asemenea, se ofereau și schimbătoare cu padele.
Transmisii Sentronic populare
Indice transmisie | Producător | Număr viteze | Capacitate maximă motor, l | Cuplu motor maxim, Nm | Tip tracțiune | Începere producție | Modele pe care au fost aplicate |
FA57 (AF33, AW55-50SN) | Aisin | 5 | 3.5 | 330 | FWD | 2000 | Saab 9-3; Saab 9-5 |
AF40-6 (AWTF-80SC) | Aisin | 6 | 2.5 | 450 | FWD, AWD | 2001 | Saab 9-5; Saab 9-3 |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor Sentronic
Defecțiuni | Transmisii |
Electrovalvele se înfundă cu priduse de uzură ale garniturilor de frecare ale seturilor de ambreiaj. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Deficitul de ulei duce la uzarea elementelor mecanice ale transmisiei. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Se defectează bucșa angrenajului planetar și corpului supapei. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
După un anumit kilometraj apar smucituri. Acestea indică defectarea corpului supapei. | AF40-6 (AWTF-80SC) |
Se uzează banda de frânare. | AF40-6 (AWTF-80SC) |
Comentați