Transmisie Sentronic: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

Transmisie Sentronic: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

Sentronic este un nume de promovare a mai multor transmisii automate cu funcție de schimbare manuală a vitezelor, instalate pe  mașinile Saab. Acestea au debutat la începutul anilor 2000, când au intrat pe piață a doua generație de modele Saab 9-3 și Saab 9-5 models entered the market.

Principiul de operare al Sentronic

Componentele principale ale acestei transmisii erau angrenajele planetare și convertorul de cuplu cu funcție de blocare în anumite moduri. În modul manual șoferul putea folosi cuplul motor cu eficiență maximă, fapt ce avea un impact pozitiv asupra dinamicii vehiculului, sporindu-i performanța pe suprafețe alunecoase, drumuri accidentate și la deplasarea în pantă. Pentru a schimba în modul manual, șoferul trebuie să mute maneta schimbătorului de viteze în poziția “M”. Împingând maneta spre “+” sau “-” se putea schimba viteza în sus sau în jos. De asemenea, se ofereau și schimbătoare cu padele.

Transmisii Sentronic populare

Indice transmisieProducătorNumăr vitezeCapacitate maximă motor, lCuplu motor maxim, NmTip tracțiuneÎncepere producțieModele pe care au fost aplicate
FA57 (AF33, AW55-50SN)Aisin53.5330FWD2000Saab 9-3; Saab 9-5
AF40-6 (AWTF-80SC)Aisin62.5450FWD, AWD2001Saab 9-5; Saab 9-3

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor Sentronic

DefecțiuniTransmisii
Electrovalvele se înfundă cu priduse de uzură ale garniturilor de frecare ale seturilor de ambreiaj.FA57 (AF33, AW55-50SN)
Deficitul de ulei duce la uzarea elementelor mecanice ale transmisiei.FA57 (AF33, AW55-50SN)
Se defectează bucșa angrenajului planetar și corpului supapei.FA57 (AF33, AW55-50SN)
După un anumit kilometraj apar smucituri. Acestea indică defectarea corpului supapei.AF40-6 (AWTF-80SC)
Se uzează banda de frânare.AF40-6 (AWTF-80SC)