Transmisie HiVec H-matic: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

Transmisie HiVec H-matic: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

HiVec H-matic este o transmisie adaptivă cu funcție de control manual, instalată pe multe modele Hyundai. Are la bază cutia de viteze automată clasică, cu convertor de cuplu hidraulic și 4, 5 sau 6 viteze. Funcția adaptivă permite personalizarea la maxim a funcționării transmisiei, fapt ce îmbunătățește dinamica vehiculului, permite schimbarea rapidă a vitezelor, sporește siguranța în timpul condusului și reduce consumul de combustibil.

Principiul de operare

Pentru a schimba în modul manual, mutați selectorul de viteze în fanta specială, care poate fi marcată cu “Mod sport”. Împingeți selectorul spre “+” pentru o treaptă de viteză superioară sau “-” pentru una inferioară. O apăsare dublă scurtă a selectorului spre poziția “-” permite șoferului să sară peste o viteză. Controlul manual face mașina mai sportivă, îmbunătățește  dinamica și controlabilitatea acesteia la anumite manevre, precum și performanța pe suprafețele alunecoase.

Cod transmisieNumăr de vitezeCuplu maxim, NmCapacitate maximă motor, lTip tracțiuneÎnceput producțieModele de mașini echipate cu acest tip de transmisie
A4CF242002.0FWD2005Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB
A5HF154003.8FWD, AWD2005Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ
A5SR255505.0RWD, AWD2007Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM
A6LF163003.0FWD2009Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor HiVec H-matic

DefecțiuniTransmisii
Transmisia este foarte sensibilă la impuritățile din lichid. Canalele corpului supapei se înfundă rapid, fapt ce determină defectarea transmisiei.A4CF1; A5SR2
Plăcile de frecare ale convertorului de cuplu hidraulic se uzează din cauza condusului agresiv.A5SR2; A6LF1
Dinții carcasei diferențialului se pot rupe din cauza rotirii prelungite a roții.A6LF1
Containerul din plastic are durată scurtă de funcționare.A6LF1
Senzorul de viteză se arde în cazul supraîncălzirii frecvente a transmisiei.A6LF1; A5HF1
Seturile angrenajelor planetare se pot defecta din cauza condusului agresiv.A5HF1
Garniturile pompei transmisiei încep să curgă.A4CF1
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele