Ce este S-AWC? Funcționalitățile și specificațiile tehnice

Ce este S-AWC? Funcționalitățile și specificațiile tehnice

S-AWC (Super All Wheel Control) este un sistem brevetat de control al dinamicii vehiculului care a fost instalat la automobilele Mitsubishi cu tracțiune integrală (AWD). Acesta este utilizat din anul 2007. Sistemul monitorizează cât de mult cuplu este transmis la fiecare roată. Acest lucru îmbunătățește dinamica, manevrabilitatea, siguranța și capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile ale vehiculului.

Cum funcționează sistemul S-AWC

Tracțiunea integrală a automobilelor echipate cu sistemul S-AWC poate fi permanentă sau la cerere. Un ambreiaj multilamelar controlat electronic sau un diferențial central care repartizează simetric cuplul este utilizat pentru a distribui cuplul între axe. La versiunile hibride, nu există cuplaj mecanic între axe. Axul din spate este acționat de un motor electric.

Sistemul S-AWC optimizează funcționarea următoarelor sisteme:

  • AYC (Active Yaw Control/Sistemul de control activ al girației): Acesta controlează diferențialele roților și servodirecția. Sistemul distribuie cuplul între toate cele patru roți în funcție de starea drumurilor.
  • ASC (Active Stability Control/Sistemul de control activ al stabilității): Acesta contribuie la menținerea traseului prestabilit prin frânarea axului care patinează și reducerea cuplului motor.
  • Sport ABS: Acest lucru îmbunătățește eficacitatea în frânare la viraje și previne derapajul.

Particularitățile tehnice ale sistemului S-AWC

Tipul mecanismului de acționare Distribuția cuplului Modurile Modelele Mitsubishi echipate cu acest tip de mecanism de acționare
între axe între roți
Tracțiunea integrală (AWD) la cerere Ambreiajul multilamelar angrenează axul din spate atunci când detectează că alunecă cel din față. Sistemul de control activ al girației (AYC) controlează servodirecția, diferențialul activ din față și frânele. Eco: Pentru economisirea combustibilului. Snow: Pentru suprafețele alunecoase. Normal: Pentru drumuri uscate. Lock: Pentru drumurile impracticabile. Outlander
Tracțiunea integrală (AWD) hibridă Sistemul de tracțiune integrală (4WD) bimotoare (Twin Motor) controlează cele 2 motoare electrice, fiecare dintre ele acționând propriul său ax. Sistemul de control activ al girației (AYC) frânează roțile care patinează, utilizând mecanismele de frânare. Normal: Pentru conducerea pe suprafețele de calitate. 4WD Lock: În condițiile drumurilor impracticabile. Outlander PHEV
Tracțiunea integrală (4WD) permanentă Diferențialul central distribuie cuplul motor în proporție de 50 la 50. Sistemul de control activ al girației (AYC) controlează frânele și diferențialul activ. Tarmac: Pentru suprafețele uscate. Gravel: pentru suprafețele umede și noroioase. Snow: Pentru suprafețele alunecoase. Lancer Evolution
[Total: 0   Average: 0/5]

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *