Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Care sunt indiciile unui termostat defect?
Dacă termostatul se defectează, motorul s-ar putea să atingă temperatura de lucru în foarte mult timp sau, dimpotrivă, se va supraîncălzi rapid. În timpul accelerării, temperatura motorului poate scădea brusc și poate crește brusc imediat după oprirea vehiculului. Încălzitorul intern devine mai puțin eficient. Temperatura conductei inferioare a radiatorului este un alt indiciu al unui termostat defect: dacă se încălzește imediat după pornirea motorului, aceasta înseamnă că supapa piesei este blocată în poziție deschisă. În timp ce conducta rămâne rece după ce motorul și-a atins temperatura de lucru, aceasta indică că robinetul este blocat în poziție închisă.
În unele cazuri, un termostat defect poate cauza activarea indicatorului “Verificați motorul” (Check Engine). Scanarea de diagnosticare poate dezvălui codul de eroare corespunzător. Acest lucru nu se întâmplă în toate cazurile, de aceea, trebuie să luați în considerare încă indicii descriși mai sus.
Se întâmplă ca motorul să nu pornească deloc dacă această unitate este defectă. De exemplu, aceasta se referă la automobilele MINI care au termostate cu senzori de temperatură de răcire încorporați. Dacă acest senzor se defectează, motorul va porni și se va opri incidental chiar în acel moment. Uneori, unitatea de comandă a motorului blochează pornirea motorului.
Cum să reparați un termostat blocat?
Dacă în timpul scanării de diagnosticare ați detectat vreun cod de eroare care indică un termostat blocat, înlocuiți componenta. Este singura modalitate de a remedia această problemă.
Puteți conduce un automobil cu un termostat defect?
Nu, nu puteți. Termostatul trebuie să funcționeze corespunzător, deoarece funcționarea sistemului de răcire depinde direct de acest lucru. Dacă supapa este blocată în poziție deschisă, lichidul de răcire va circula prin circuitul mare, crescând semnificativ timpul de încălzire al motorului. Acest lucru accelerează uzura motorului și mărește sarcina asupra sistemului de lubrifiere. Dacă supapa termostatului este blocată în poziție închisă, lichidul de răcire nu circulă spre radiator și nu este răcit, ceea ce provoacă supraîncălzirea motorului.
Ce problemă poate apărea la un motor dacă termostatul este instalat invers?
Componenta trebuie instalată exact în poziția specificată de către producătorul vehiculului. Dacă piesa este instalată invers, supapa va funcționa incorect, ceea ce poate duce la fierberea lichidului de răcire, deoarece va circula doar prin circuitul mai mic. Acest lucru poate duce la supraîncălzirea motorului.
De ce se supraîncălzește automobilul meu cu un termostat nou?
Este posibil ca noua unitate să nu fi fost testată înainte de instalare și să recepționați o piesă defectată sau de calitate slabă. Aceeași problemă poate fi cauzată și de instalarea necorespunzătoare a piesei. Dacă sunteți sigur că piesa este în stare bună și este corect instalată, aceasta înseamnă că cauza supraîncălzirii se află în altă parte. De exemplu, este posibil să aveți un radiator înfundat, bule de aer în sistem sau un nivel critic redus de lichid de răcire. În unele cazuri, problema supraîncălzirii apare chiar și într-un sistem de răcire care funcționează corect. Acest lucru se întâmplă, de exemplu, dacă garnitura chiulasei este ruptă, există o scăpare a gazelor de eșapament în carter sau probleme cu injecția de combustibil, formarea amestecului sau aprinderea.
Trebuie să scurg lichidul de răcire la înlocuirea termostatului?
Da, în cele mai multe cazuri, ar trebui să scurgeți lichidul de răcire înainte de a instala un component nou. Dacă ați înlocuit recent lichidul de răcire și doriți să-l reutilizați, pregătiți din timp un recipient curat. Unii proprietari de automobile reușesc să scurgă parțial lichidul de răcire prin furtunul termostatului. Cu toate acestea, în acest caz, există riscul deversării lichidului în compartimentul motorului și deteriorarea componentelor electrice. De aceea este mai convenabil și mai sigur să lucrați cu un sistem de răcire complet golit.