Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
De unde știi dacă pompa de apă nu funcționează?
Indicii indirecți ai unei pompe defectate sunt temperatura motorului neobișnuit de înaltă și un miros puternic de lichid de răcire în habitaclu. Atunci când rulmentul începe să se uzeze, s-ar putea să auziți huruituri, zgomote stridente sau scârțâituri de sub capotă. Mai târziu, elementele unității încep să trepideze. Zgomotele de fond pot apărea de asemenea atunci când rotorul este torsadat.
Dacă observați oricare dintre acești indicii, inspectați vizual pompa. O scurgere de la locul său de montaj sau de la carcasă indică o defecțiune. De asemenea, verificați rulmentul. Pentru aceasta, oscilați în direcţie longitudinală fulia de antrenare a pompei. Nu ar trebui să existe niciun joc.
O pompă defectă sau defectuoasă nu va putea crea presiunea necesară în sistemul de răcire. Acest lucru poate duce la supraîncălzirea motorului. Dacă unitatea își pierde etanșeitatea, lichidul de răcire începe să scurgă. Deficiența de lichid de răcire poate provoca, de asemenea, supraîncălzirea motorului. Nu ar trebui să continuați să conduceți dacă nivelul lichidului de răcire este redus critic. Distrugerea rulmentului pompei poate cauza uzarea prematură sau chiar ruperea curelei de transmisie.
Dacă pompa este acționată de cureaua alternatorului (cureaua trapezoidală), bateria nu se va încărca atunci când ea se rupe, iar alte unități, cum ar fi servodirectia hidraulică și sistemul de climatizare, vor înceta să mai funcționeze. Dacă pompa sistemului de răcire este acționată de cureua de distribuție sau de lanț, ruperea acestora va duce la consecințe mult mai grave. De exemplu, există riscul deteriorării supapelor, ruperii pistonului, defectării arborelui cu came și a rulmenților acestuia, deformării sau fisurării chiulasei.
Puteți conduce un automobil fără pompă de apă?
Nu, nu puteți. Pompa de apă este o componentă crucială a sistemului de răcire, iar defectarea acesteia duce la supraîncălzirea și deteriorarea gravă a motorului. Mai mult, din punct de vedere al construcției, automobilul nu poate funcționa fără o pompă de apă: fulia acesteia este un element cheie al sistemului de distribuție sau a echipamentului auxiliar. Este imposibil să asigurați o întindere corespunzătoare a curelelor de transmisie fără această piesă.
Aveți nevoie să înlocuiți pompa de apă împreună cu curea de transmisie?
Da. Pompa de apă, cureaua de transmisie și fuliile sunt întotdeauna înlocuite împreună. Aceste piese auto au aproximativ aceeași durată estimată de exploatare. Chiar și cele mai mici defecte ale acestora sunt inacceptabile, întrucât starea de funcționare a motorului depinde în mod direct de sistemul de distribuție.
Ce provoacă defectarea pompei de apă a automobilului?
Utilizarea unui lichid de răcire de calitate proastă sau înlocuirea tardivă a acestuia poate cauza uzura prematură a garniturilor de etanșare, provocând neetanșeitatea unității. Pentru evitarea deteriorării garniturii de etanșare, nu lăsați pompa să funcționeze fără lichid de răcire, nici măcar o perioadă scurtă de timp. Scurgerile de la garnitura de etanșare a arborelui spală lubrifiantul din rulmenții arborelui, cauzând defectarea rapidă a acestora. În plus, rulmenții se pot defecta atunci când fuliile sunt dezaxate sau cureaua de transmisie este întinsă excesiv de tare. Arborele de antrenare al pompei se poate deteriora din aceleași motive.
Mai mult, impuritățile, murdăria și diverșii aditivi (de exemplu, soluția de etanșare a fusurilor radiatorului) care se conțin în lichidul de răcire, facilitează uzarea pieselor de contact, formează depuneri pe rotor și devin cauza coroziunii.
Cât durează schimbarea unei curele de distribuție și a pompei de apă?
Instalarea pieselor noi poate dura 3-10 ore și uneori chiar mai mult. Dificultatea procedurii depinde de concepția constructivă a vehiculului, de numărul de unități auxiliare și de amplasamentul compartimentului motorului.
În unele cazuri se recomandă și înlocuirea termostatului atunci când instalați o pompă de apă nouă. Mulți automobiliști se întreabă dacă este rezonabil sau nu.
În general, spre deosebire de curea și fulii, instalarea unui termostat nou în timpul înlocuirii pompei de apă nu este necesară. Mai mult, durata de exploatare a acestuia este de 1,5 ori mai mare decât cea a pompei. Totuși, pentru unele motoare ale automobilelor Volkswagen, Vauxhall și Opel, înlocuirea termostatului este recomandabilă. Acestea au termostatul montat direct în spatele sistemului de acționare a curelei de distribuție. Astfel, pentru a avea acces la această piesă, trebuie demontat întreg sistemul de curele de distribuție. Mai mult, aceste piese nu pot fi reutilizate, astfel încât acestea trebuie înlocuite chiar dacă nu sunt defecte. De aceea, înlocuirea termostatului în astfel de cazuri este o soluție rezonabilă.
Trebuie să scurgeți lichidul de răcire pentru a înlocui pompa de apă?
De obicei, o cantitate mare de lichid de răcire se scurge atunci când decuplați furtunul de la pompă. De aceea cel mai bine este să scurgeți în prealabil lichidul de răcire într-un recipient, pentru a evita stropirea compartimentului motorului și deversarea substanțelor toxice. Asigurați-vă că recipientul este curat dacă intenționați să reutilizați lichidul de răcire.
O pompă de apă defectă poate provoca un ralanti instabil?
Nu, deoarece ralantiul instabil al motorului este cauzat de alte defecțiuni și nu are legătură cu defecțiunile unei pompe de apă.