Înlocuirea: bieleta de direcție – Mercedes W201. Experții AUTODOC recomandă:
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: bieleta de direcție – Mercedes W201. Utilizați următoarea procedură:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți un port tarod.
Pasul 3
Ridicați automobilul.
AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 4
Deșurubați șuruburile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Mercedes W201
Pasul 5
Scoateți roțile.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale barei de direcție centrale și ale capătul barei de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Curățați elementele de fixare ale amortizorului de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Deșurubați elementele de fixare ale amortizorului de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 10
Demontați amortizorul de direcție.
Pasul 11
Deșurubați piulița de fixare care unește capătul barei de direcție de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Decuplați capătul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 13
Deșurubați elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de levierul intermediar de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Desprindeți capătul barei de direcție de levierul intermediar de direcție. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 15
Demontați bara transversală de direcție.
Pasul 16
Deșurubați piulița de fixare care unește capătul barei de direcție de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Decuplați capătul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de levierul intermediar de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Desprindeți capătul barei de direcție de levierul intermediar de direcție. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 20
Demontați bara transversală de direcție.
Pasul 21
Deșurubați elementele de fixare ale capetelor barei intermediare de comandă a direcției de la levierele intermediare de direcție. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17.
Pasul 22
Decuplați capetele barei intermediare de comandă a direcției de la levierele intermediare de direcție. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 23
Scoateți bara intermediară de comandă a direcției.
Pasul 24
Curățați locașurile de montare ale barei intermediare de comandă a direcției și ale barelor de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 25
Instalați o bară intermediară nouă de comandă a direcției.
Pasul 26
Strângeți elementele de fixare care unesc capetele barei intermediare de comandă a direcției de levierele intermediare de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 27
Reglați lungimea barelor de direcție noi, utilizându-le pe cele vechi ca referință. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un șubler cu vernier.
Pasul 28
Instalați barele noi de direcție.
Pasul 29
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 30
Strângeți elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de levierul intermediar de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 31
Strângeți elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de levierul intermediar de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 32
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 33
Instalați amortizorul de direcție.
Pasul 34
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 35
Strângeți elementele de fixare ale amortizorului de direcție. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 36
Strângeți contrapiulița capului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 37
Strângeți șurubul de fixare al capătului barei de direcție. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.
Pasul 38
Strângeți șurubul de fixare al capătului barei de direcție. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.
Pasul 39
Strângeți contrapiulița capului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 40
Curățați locașurile de montare ale jantelor roților. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 41
Prelucrați suprafața locului în care discul de frână intră în contact cu janta roții. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 42
Instalați roțile.
Înlocuirea: bieleta de direcție – Mercedes W201. Sfatul util:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 43
Înșurubați șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 44
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 45
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: bieleta de direcție – Mercedes W201. Experții AUTODOC recomandă:
După înlocuirea componentei, este recomandabil să realiniați roțile cu ajutorul unui dispozitiv de aliniere a roților.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Vezi mai mult
5 sfaturi utile despre automobile pentru o zi de iarnă | Sfaturile utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să evitați aburirea geamurilor automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să schimbați motorul la un automobil BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MERCEDES-BENZ 190