Cum să schimbați: rulment roata din față la BMW X3 E83 | Ghid de înlocuire
descărcări:
5
Vizualizările:
77
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW X3 (E83) xDrive 20 d,
BMW X3 (E83) xDrive 30 d,
BMW X3 (E83) 3.0 i xDrive,
BMW X3 (E83) 2.5 i,
BMW X3 (E83) 3.0 d,
BMW X3 (E83) 2.0 d,
BMW X3 (E83) 2.0 i,
BMW X3 (E83) 3.0 d,
BMW X3 (E83) 3.0 si,
BMW X3 (E83) 2.5 si,
BMW X3 (E83) 3.0 sd,
BMW X3 (E83) xDrive 20 i,
BMW X3 (E83) xDrive 25 i,
BMW X3 (E83) xDrive 30 i,
BMW X3 (E83) xDrive 20 d,
BMW X3 (E83) xDrive 18 d,
BMW X3 (E83) xDrive 30 d,
BMW X3 (E83) xDrive 35 d,
BMW X3 (E83) 2.5 i,
BMW X3 (E83) xDrive 18 d,
BMW X3 (E83) 2.5 si xDrive,
BMW X3 (E83) 3.0 i,
BMW X3 (E83) 3.0 si,
BMW X3 (E83) 3.0 d,
BMW X3 (E83) xDrive 30 i,
BMW X3 (E83) xDrive 30 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se inlocuiesc rulmentul butucului roții din față pe BMW X3 E83 TUTORIAL | AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru X3 (E83) și alte modele BMW
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. Experții AUTODOC recomandă:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs BMW X3 E83.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №36. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 9
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 11
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți discul de frână.
Pasul 15
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică a brațului de control spate cu portfuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22.
Pasul 17
Desfaceți brațul de control spate de la portfuzetă. Folosiți o rangă. Folosiți un ciocan.
Pasul 18
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un ciocan.
Pasul 21
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică a brațului de control frontal cu portfuzeta. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 23
Desfaceți brațul de control frontal de la portfuzetă. Folosiți un ciocan.
Pasul 24
Curățați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Deconectați senzorul ABS.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 30
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. Sfatul util de la AUTODOC:
Dacă e nevoie, folosiți un ciocan cu cap moale.
Pasul 31
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți un ciocan.
Pasul 32
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 33
Trageți în afară butucul roții din inelul interior al rulmentului. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Folosiți un ciocan.
Pasul 34
Extrageți siguranţa Seeger din fuzetă. Folosiți clești pentru inele de siguranță. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 35
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 36
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Folosiți un ciocan.
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 38
Instalați siguranţa Seeger în fuzetă. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 39
Presați butucul roții în inelul intern al rulmentului. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 40
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 41
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 42
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă. Folosiți un ciocan.
Pasul 43
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 44
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 45
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 46
Atașați brațul de control frontal la portfuzetă.
Pasul 47
Înșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică a brațului de control frontal la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 80 Nm.
Pasul 48
Conectați senzorul ABS la fuzetă.
Pasul 49
Înșurubați dispozitivul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzeta din spate. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 50
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 51
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 80 Nm.
Pasul 52
Atașați brațul de control spate la portfuzetă.
Pasul 53
Înșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică a brațului de control spate la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți o rangă. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 54
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 55
Montați discul de frână.
Pasul 56
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 57
Curățați locurile de montare ale etrierului de frână și suportul acestuia. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 58
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 59
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 60
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №36. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 280 Nm.
Pasul 61
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 62
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 63
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 64
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – BMW X3 E83. Profesioniștii recomandă:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 65
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 66
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 130 Nm.
AUTODOC recomandă:
BMW X3 E83 – Fără a porni motorul, apăsați de mai multe ori pedala de frână până când simțiți că e fermă.
Pasul 67
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW X3 (E83)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW X3 (E83)
Vezi mai mult
Ce trebuie făcut dacă cureaua scârțâie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faceți dacă încălzitorul automobilului nu funcționează | Sfaturi utile de la AUTODOC
Reparația de sine stătătoare a demarorului | Sfaturi utile de la AUTODOC