Cum să schimbați: rulment roata din față la BMW E82 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
8
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 1 Coupe (E82) 118 d,
BMW 1 Coupe (E82) 135 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 123 d,
BMW 1 Coupe (E82) 125 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 i,
BMW 1 Coupe (E82) 118 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește rulment roata din față pe BMW Seria 1 E82 [TUTORIAL AUTODOC]
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. Sculele de care veți avea nevoie:
Perie de sârmă
Spray WD-40
Spray curățare frâne
Vaselina pe bază de cupru
Cheie combinată №18
Bit HEX nr. H6.
Capăt cheie tubulară nr.15
Capăt cheie tubulară nr.18
Capăt cheie tubulară nr.21
Chei tubulare de impact pentru prezoanele roților №17
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. AUTODOC recomandă:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs BMW E82.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Atenție! Opriți motorul înainte de a începe orice lucrare - BMW E82.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 9
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 10
Desprindeți conectorul senzorului ABS.
Pasul 11
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 14
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 15
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 18
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 23
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 24
Scoateți brațele de control. Folosiți o rangă.
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 26
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 27
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
BMW E82 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 29
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Puneți fuzeta asamblată cu butucul roții într-o menghină.
Pasul 31
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 32
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Scoateți discul de frână.
Pasul 34
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 36
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat.
Pasul 37
Curățați locul de montare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 38
Tratați locul de montare al butucului roții. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 39
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 40
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. Experții AUTODOC recomandă:
Blocul rulmentului butucului roții nu trebuie să se încline pe fusul de osie.
Pasul 41
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 42
Montați discul de frână.
Pasul 43
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 44
Slăbiți menghina și scoateți fuzeta asamblată cu butucul roții.
Pasul 45
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 47
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 48
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 49
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Instalați brațele de control.
Pasul 51
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 52
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 54
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 55
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 56
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 57
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 58
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 59
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 68 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 60
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 68 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 61
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 82 Nm.
Pasul 62
Îndepărtați suportul de sub braț.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 63
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 165 Nm.
Pasul 64
Atașați conectorul senzorului ABS.
Pasul 65
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 66
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 67
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 58 Nm.
Pasul 68
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 69
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 70
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E82. Sfatul util:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 71
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E82
Pasul 72
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 73
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 74
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
AUTODOC recomandă:
BMW E82 – Fără a porni motorul, apăsați de mai multe ori pedala de frână până când simțiți că e fermă.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW 1 Coupe (E82)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 1 Coupe (E82)
Vezi mai mult
5 greșeli făcute la spălarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să repari singur o bară de protecție | Sfaturi utile de la AUTODOC
Bricolajul alternatorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli frecvente de spălăre a automobilelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 1 SERIES