Cum să schimbați: rulment roata din față la BMW 6 Coupe (E63) | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
2
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 6 Coupe (E63) 650 i,
BMW 6 Coupe (E63) 650 i,
BMW 6 Coupe (E63) 630 i,
BMW 6 Coupe (E63) 645 Ci,
BMW 6 Coupe (E63) 635 d,
BMW 6 Coupe (E63) 630 i,
BMW 6 Coupe (E63) 650 i,
BMW 6 Coupe (E63) 630 i,
BMW 6 Coupe (E63) 645 Ci
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Acest video prezintă procedura de înlocuire a unei piese auto similare la un alt vehicul.
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru 6 Coupe (E63) și alte modele BMW
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Sfatul util de la AUTODOC:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs BMW 6 (E63).
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 7
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 8
Desprindeți furtunul de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 9
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o șurubelniță de impact.
Pasul 12
Scoateți discul de frână.
Pasul 13
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 15
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Deșurubați dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementele de fixare ale senzorului de nivelare a farurilor. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Deșurubați elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor.
Pasul 23
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 27
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 28
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 29
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 31
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 32
Îndepărtați brațul.
Pasul 33
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 34
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat.
Pasul 35
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 36
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 37
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
AUTODOC recomandă:
Blocul rulmentului butucului roții nu trebuie să se încline pe fusul de osie.
Pasul 38
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 39
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 40
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Experții AUTODOC recomandă:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 41
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 42
Reinstalați bascula.
Pasul 43
Instalați elementul de fixare spate al brațului.
Pasul 44
Înșurubați elementul de fixare din spate, care unește brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 45
Reconectați senzorul de reglare a înălțimii farurilor.
Pasul 46
Înșurubați elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №9. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 47
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 48
Instalați suportul etrierului de frână.
Pasul 49
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 16 Nm.
Pasul 50
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 51
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 52
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 53
Atașați furtunul de frână.
Pasul 54
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 81 Nm.
Pasul 55
Strângeți dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 56
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 57
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 58
Strângeți elementul de fixare spate al brațului cu subcadrul caroseriei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 59
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 165 Nm.
Pasul 60
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
BMW 6 (E63) – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 61
Strângeți elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 62
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 63
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Profesioniștii recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 65
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – BMW 6 (E63). Sfatul util:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 66
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 67
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
AUTODOC recomandă:
BMW 6 (E63) – Fără a porni motorul, apăsați de mai multe ori pedala de frână până când simțiți că e fermă.
Pasul 68
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 6 Coupe (E63)
Vezi mai mult
Cum să-ți speli automobilul iarna | Sfaturile utile de la AUTODOC
5 sfaturi utile despre automobile pentru o zi de iarnă | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
8 obiceiuri proaste de conducere | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 6 SERIES