Semnele unui sistem de aprindere defect — Cum inspectăm sistemul de aprindere

Semnele unui sistem de aprindere defect — Cum inspectăm sistemul de aprindere

 7 semne ale unui sistem de aprindere defect: 
  1. Motorul nu pornește.
    După câteva încercări nereușite de a porni mașina cu bateria descărcată, bujiile pot fi inundate cu benzină. Dacă se întâmplă acest lucru, trebuie să le înlocuiți.
  2. Mers în gol instabil.
    Acest lucru poate fi determinat de deteriorarea mecanică a cablurilor de aprindere sau un scurtcircuit la firele bobinei.
  3. Motorul funcționează neregulat la accelerare.
    Defecțiunea poate fi determinată de apa care pătrunde la bobine, bujii sau cablurile de aprindere.
  4. Supraîncălzirea motorului.
    Acest lucru poate fi determinat de uzarea bujiilor. Înlocuiți-le conform graficului de întreținere recomandat de producătorul mașinii.
  5. Pocnituri în galeria de evacuare sau tobă.
    Acest lucru apare din cauza reglării incorecte a sincronizării la aprindere sau a bujiilor cu rată de încălzire greșită.
  6. Consum sporit de combustibil.
    O cauză posibilă o constituie deteriorarea sau slăbirea cablurilor de aprindere.
  7. Echipamentul electric nu funcționează corespunzător.
    Acest lucru se poate întâmpla din cauza defectării comutatorului de aprindere ca urmare a arderii terminalului, utilizări improprii sau a unei tentative de furt a mașinii.
 Diagnosticare în 5 pași 
  1. Scoateți și inspectați bujiile și bobinele de aprindere.
    Nu ar trebui să prezinte crăpături sau urme de depuneri de carbon. Golul dintre electrozii laterali și cei centrali ai bujiilor ar trebui să fie în limita admisă.
  2. Măsurați rezistența bujiilor folosind un multimetru.
    Atașați unul dintre contactele dispozitivului la filet, iar celălalt la electrodul central. Dacă rezistența depășește 6 kOhm, componentele trebuie înlocuite.
  3. Scoateți și inspectați capacul distribuitorului.
    Asigurați-vă că peria de contact se potrivește perfect pe suprafața rotorului și că nu prezintă crăpături sau urme de deteriorare termică.
  4. Verificați tensiunea bateriei complet încărcate.
    Dacă are sub 9.5 V, bateria trebuie înlocuită.
  5. Porniți motorul pe întuneric și uitați-vă sub capotă.
    Dacă observați scântei de la cablurile de aprindere, înseamnă că izolația acestora este deteriorată.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *