Zgomote de sub capotă ce nu trebuie ignorate

Zgomote de sub capotă ce nu trebuie ignorate

  1. ȘUIERATUL ȘI ZGÂRNÂITUL

Acestea indică o defecțiune la unitatea auxiliară și la mecanismul de distribuție a gazului. De obicei, șuierăturile apar din cauza unei curele întinse sau a unui dispozitiv de tensionare rupt. Zbârnâitul este simptomul unui rulment rupt. Ignorarea acestor defecțiuni este foarte periculoasă.

De exemplu, un rulment blocat a pompei de răcire sau generatorului poate cauza ruperea curelei, ceea ce duce la defectarea completă a echipamentului auxiliar.

Este și mai rău dacă sunetele ciudate se aud de la cureaua de distribuție: ruperea acesteia duce la deformarea supapei și, în consecință, la repararea completă a motorului.

  1. HURUITUL

Acest sunet apare de obicei la defectarea mecanismului variabil de reglare a supapelor. Uneori, acesta se poate auzi și când se supe senzorul de poziție a arborelui cu came. Defectarea acestor elemente determină defecțiuni la motor, reducându-i puterea.

Ueori huruitul poate fi cauzat de întinderea lanțului de sincronizare. Ca și în cazul curelei, această defecțiune trebuie înlăturată imediat.

  1. VIBRAȚIILE PUTERNICE

Indică uzura suporturilor motorului sau defectarea bujiei.

  1. BĂTAIA

Reprezintă unul dintre cele mai răspândite simptome ale defecțiunii motorului. Aceasta poate indica defecțiuni precum: deteriorarea supapei, uzarea rulmenților arborelui cu came, defecțiuni ale cilindrului și pistonului. Localizare exactă a defecțiunii poate fi determinată după natura bătăii.

  • Un sunet surd ce apare după încălzirea motorului și care la apăsare apedalei de accelerație se transformă într-un zbârnâit. Indică o uzură gravă a bucșelor arborelui cu came sau a tijelor conectoare.
  • Un ticăit ce se aude de la un motor rece, imediat după pornirea lui. Acesta poate dispărea complet după încălzirea motorului. De obicei indică o defecțiune a supapelor.
  • O bătaie surdă neregulată în zona băii de ulei, care își schimbă frecvența odată cu modificarea numărului de rotații pe minut a motorului, indică deteriorarea rulmenților arborelui cotit.
  • O bătaie clară ce se aude imediat după pornirea motorului și care dispare în câteva secunde, poate indica un nivel prea mic sau prea mare a uleiului de motor, precum și înfundarea filtrului de ulei.
  • Un sunet metalic ascuțit, care se aude brusc de la un motor relativ nou și se intensifică odată cu sporirea sarcinii mașini, poate indica detonarea motorului, cauzată de folosirea unui combustibil cu cifră octanică joasă.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *