Cum verificați sistemul de aprindere

Sistemul de aprindere este responsabil de pornirea motorului. Componentele sale principale sunt bateria, întrerupătorul de aprindere, unitatea de control electronică, bobinele de aprindere, firele de înaltă tensiune, precum și bujiile de aprindere sau incandescente. Pentru a evita defectarea motorului sau problemele de pornire a acestuia, vă recomandăm să verificați regulat starea acestor elemente. În acest articol vă vom prezenta cele mai frecvente cauze de defectare și vă vom explica procedura corespunzătoare pentru înlăturarea problemei.

6 semne ale defectării sistemului de aprindere

  1. Motorul nu pornește. De cele mai multe ori, acest lucru apare din cauza faptului că uleiul de motor se îngroașă de la frig și din cauza că bateria se descarcă rapid. După câteva tentative nereușite de pornire a mașinii, bujiile de aprindere pot fi inundate cu benzină. Dacă acesta este cazul, acestea din urmă trebuie înlocuite.
  2. Instabilitatea motorului la mersul în gol. Acest lucru poate fi cauzat de deteriorarea firelor de înaltă tensiune sau de scurtcircuitul apărut la firele bobinei de aprindere. Folosirea unei baterii uzate reduce adesea durata de funcționare a acestor componente.
  3. Motorul funcționează instabil la accelerare. Adesea, vinovatul aici îl reprezintă apa ce pătrunde în bobinele de aprindere, bujiile de aprindere sau firele de înaltă tensiune. De exemplu, acest lucru se poate întâmpla dacă spălați compartimentul motor cu apă sub presiune.
  4. Pocnituri ce vin de la galeria de admisie sau tobă. Acest lucru se întâmplă din cauza reglării incorecte a sistemului de aprindere, în urma unor lucrări de reparație de slabă calitate. Mai mult, folosirea bujiilor de aprindere cu indice de încălzire necorespunzător poate cauza, de asemenea, apariția sunetelor străine.
  5. Sporirea consumului de combustibil. De obicei, acest lucru este cauzat de atașarea necorespunzătoare a firelor de înaltă tensiune sau de deteriorarea izolației, fapt ce le determină să se rupă. Acest lucru duce la o alimentare instabilă cu curent.
  6. Defectarea echipamentului electric. Acest lucru se poate întâmpla atunci când întrerupătorul de aprindere este stricat din cauza arderii contactelor electrice. Mai mult, această unitate poate fi deteriorată și în urma exploatării neatente sau în urma unei tentative de furt.

Cum să diagnosticați elementele sistemului de aprindere

  • Bujiile de aprindere. Inspecția este realizată vizual sau cu ajutorul unui multimetru. Folosiți o cheie de bujii potrivită pentru a deșuruba componenta, după care verificați cum arată. Izolația exterioară nu ar trebui să prezinte defecte și nu ar trebui să existe depuneri pe electrod. De asemenea, golul dintre electrodul lateral și cel central ar trebui să fie în limitele valorilor specificate. Also, the gap between the side and central electrodes should be within the specified values. Conectați un contact al multimetrului la filetul bujiei, iar celălalt – la electrod. Dacă dispozitivul arată o rezistență peste 6 kΩ, înlocuiți bujia de aprindere.

Bujiile de aprindere.
  • Bobinele. Asigurați-vă că acestea au conectorii etanși. Crăpăturile sau urmele de funingine pe bobine indică faptul că acestea trebuie înlocuite. Pentru măsurarea rezistenței lor folosiți un ohmmetru sau osciloscop. Valorile recomandate le găsiți în manualul vehiculului. Pentru firele primare, această valoare este egală cu aproximativ 1 Ω, pentru cele secundare – până la 20 kΩ.

Bobinele.
  • Capacul distribuitorului de aprindere. Piesa trebuie inspectată regulat să nu prezinte crăpături, deteriorări termice sau contact slab între perii și suprafața rotorului. Înainte de verificare, curățați atent capacul.

Capacul distribuitorului de aprindere.
  • Firele de înaltă tensiune. Pentru a vă asigura că izolația este intactă, verificați dacă nu prezintă crăpături, îndoituri sau urme de abraziune. Dacă observați scântei pe lângă componente, pe întuneric, în timp ce motorul funcționează, acest lucru înseamnă că izolația este deteriorată. Pentru o diagnosticare mai amănunțită veți avea nevoie de un multimetru. Rezistența firelor intacte ar trebui să fie sub 10 kΩ.

Firele de înaltă tensiune.

De ce este periculoasă ignorarea acestor defecțiuni

Funcționarea incorectă a sistemului de aprindere necesită măsuri imediate. Înafară de probleme la pornirea motorului, veți observa, de asemenea, reducerea puterii acestuia și sporirea consumului de combustibil. Motorul începe să se supraîncălzească regulat, fapt ce poate duce la o reparație capitală costisitoare. Mai mult, motorul funcționează instabil și produce sunete neobișnuite.

Concluzie

Durata de funcționare a motorului depinde în mod direct de starea sistemului de aprindere. Respectați recomandările AUTODOC de diagnosticare, pentru a detecta și aborda problema în timp util și pentru a vă bucura de o funcționare ireproșabilă a mașinii.

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele