Multimode manual transmission (MMT) este o transmisie automatizată, folosită pe unele modele Toyota. Aceasta poate opera atât în modul automat, cât și în modul manual. A debutat în 2006. Contribuie la reducerea consumului de combustibil, îmbunătățește performanța vehiculului și asigură un condus confortabil fără a fi nevoie de schimbarea constantă a vitezelor.
Cum funcționează
The Multimode manual transmission (MMT) este construită pe baza unei cutii de viteze manuale. Aceasta are un ambreiaj, cuplat și decuplat de către un motor electric. Grație acestui fapt, nu mai este nevoie de apăsarea constantă a pedalei de ambreiaj. Alte două motoare electrice sunt responsabile de operarea mecanismului de schimbare a vitezelor.
Această cutie de viteze poate să funcționeze în trei moduri: automat (E), sport (Es) și manual (M). Primul este destinat unui condus calm și confortabil. Al doilea asigură o schimbare mai rapidă și, în consecință, o dinamică mai bună. Al treilea mod permite șoferului să decidă ce viteză să acționeze și când.
În modul manual, schimbarea vitezelor se realizează cu ajutorul manetei schimbătorului de viteze. Șoferul schimbă viteza în sus și în jos prin împingerea manetei în poziția “M+” și “M-”. Unele versiuni au schimbătoare cu padele pentru o schimbarea mai rapidă a vitezelor.
Transmisii MMT populare
Cod cutie de viteze | Producător | Număr de viteze | Capacitate maximă motor, L | Cuplu maxim, N·m | Tracțiune | Început producție | Modele pe care au fost aplicate |
C53A | Toyota | 5 | 1.4 | 200 | FWD | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1.6 | 160 | FWD | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor MMT
Defecțiuni | Transmisii |
Defecțiuni cauzate de erori de program. | C53A |
Ansamblul ambreiaj are durată scurtă de funcționare. | С50А; C53A |
Mecanismele de acționare electromecanice ale cutiei de viteze se defectează timpuriu. | C53A; С50А |
Comentați