2-Tronic este o transmisie automată cu 5 viteze instalată începând cu 2005 pe unele mașini Peugeot. Aceasta are și un mod de control manual, putându-se adapta la stilul de condus individual.
Principiul de operare
Transmisia 2-Tronic are la bază o cutie de viteze manuală echipată cu două dispozitive electromecanice controlate de un computer. Unul dintre ele este responsabil de selectarea vitezei, iar a doua de cuplarea și decuplarea ambreiajului. Pentru a muta în modul manual, șoferul glisează maneta schimbătorului în poziția “M”, după care o mișcă spre “+” sau “-” pentru a schimba vitezele în sus sau în jos. În acest mod, transmisia poate fi controlată și cu ajutorul schimbătoarelor cu padele.
Transmisii 2-Tronic populare
Cod transmisie | Producător | Cuplu maxim, N⋅m | Capacitate maximă motor, l | Tip tracțiune | Început producție | Modele pe care se aplică |
МC5 | Aisin | – | – | FWD | 2005 | Peugeot 107 |
MAP | PSA | 140 | 1.4 | FWD | 2006 | Peugeot 207; Peugeot 1007 |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor 2-Tronic
Defecțiuni | Transmisii |
Din cauza defectelor programului, în timpul schimbării vitezelor pot apărea smucituri. | MAP |
Mecanismul de acționare al ambreiajului are durată scurtă de funcționare. | MAP; C551/C552 |
Unitatea de control a transmisiei se defectează. | MAP |
Piesele ambreiajului ies rapid din uz. | MAP; C551/C552 |
Comentați