Active Select: trăsături, avantaje și dezavantaje

Active Select: trăsături, avantaje și dezavantaje

Active Select este un sistem de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate pentru vehiculele Opel, Holden și Vauxhall. A fost scos pe piață la începutul anilor 2000. Modul manual sporește caracteristicile dinamice ale vehiculului. De exemplu, acesta asigură o pornire mai sigură de pe suprafețele alunecoase și îmbunătățește manevrabilitatea. Este esențial pentru a prinde viteză, întrucât permite accelerarea rapidă.

Cum funcționează

Sistemul Active Select este disponibil pe transmisiile clasice echipate cu convertor de cuplu hidraulic, seturi de angrenaje planetare și control electronic. În modul automat, această transmisie se poate adapta stilurilor individuale de condus. De exemplu, dacă un șofer preferă stilul sportiv de condus, vitezele se vor schimba la turație mai mare. Pentru activarea modului manual, șoferul glisează maneta schimbătorului din poziția “D” spre stânga. După care o mută scurt spre “+” sau “-” pentru a schimba vitezele în sus sau în jos. Modul selectat și viteza sunt indicate pe tabloul de bord.

Transmisii populare cu sistem Active Select

Cod cutie de vitezeProducătorNumăr de vitezeCapacitate maximă motor, LCuplu maxim, N·mTracțiuneÎnceput producțieModele pe care se aplică
AF17 (AW60-41SN)Aisin41.8180FWD1998Opel Astra; Holden Astra; Opel Zafira
AF22 (AW50-40LE)Aisin42.5250FWD1995Opel Vectra; Opel Astra; Opel Zafira; Holden Zafira
AW55-50SNAisin53.5330FWD2000Opel Vectra; Holden Epica; Holden Equinox; Opel Signum
TF-80SCAisin62.5450FWD, AWD2000Opel Astra; Opel Vectra; Holden Zafira; Opel Insignia; Opel Zafira
5L40-EGM53.6360RWD, AWD1999Holden Caprice WM; Holden Adventra; Holden Commodore; Holden Crewman; Opel GT

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor cu sistem Active Select

DefecțiuniTransmisii
Electrovalvele se înfundă din cauza murdăririi lichidului, fapt ce cauzează smucituri la funcționarea transmisiei.AW55-50SN; TF-80SC; 5L40E; AF17 (AW60-41SN)
Seturile de angrenaje planetare se uzează din cauza insuficienței de ulei.AF17 (AW60-41SN); AW55-50SN
Garniturile își pierd etanșeitatea după o perioadă de timp.AF22 (AW50-40LE)
Tamburul ambreiajului se crapă.AF22 (AW50-40LE)
Transmisia începe să alunece din cauza uzurii plăcii de frecare a convertorului de cuplu.TF-80SC
Pompa transmisiei se poate defecta în urma condusului continuu la viteze mari.5L40E
Pistoanele turnate din cauciuc se pot deteriora în urma supraîncălzirii.5L40E
    Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

    Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele