Active Select este un sistem de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate pentru vehiculele Opel, Holden și Vauxhall. A fost scos pe piață la începutul anilor 2000. Modul manual sporește caracteristicile dinamice ale vehiculului. De exemplu, acesta asigură o pornire mai sigură de pe suprafețele alunecoase și îmbunătățește manevrabilitatea. Este esențial pentru a prinde viteză, întrucât permite accelerarea rapidă.
Cum funcționează
Sistemul Active Select este disponibil pe transmisiile clasice echipate cu convertor de cuplu hidraulic, seturi de angrenaje planetare și control electronic. În modul automat, această transmisie se poate adapta stilurilor individuale de condus. De exemplu, dacă un șofer preferă stilul sportiv de condus, vitezele se vor schimba la turație mai mare. Pentru activarea modului manual, șoferul glisează maneta schimbătorului din poziția “D” spre stânga. După care o mută scurt spre “+” sau “-” pentru a schimba vitezele în sus sau în jos. Modul selectat și viteza sunt indicate pe tabloul de bord.
Transmisii populare cu sistem Active Select
Cod cutie de viteze | Producător | Număr de viteze | Capacitate maximă motor, L | Cuplu maxim, N·m | Tracțiune | Început producție | Modele pe care se aplică |
AF17 (AW60-41SN) | Aisin | 4 | 1.8 | 180 | FWD | 1998 | Opel Astra; Holden Astra; Opel Zafira |
AF22 (AW50-40LE) | Aisin | 4 | 2.5 | 250 | FWD | 1995 | Opel Vectra; Opel Astra; Opel Zafira; Holden Zafira |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 3.5 | 330 | FWD | 2000 | Opel Vectra; Holden Epica; Holden Equinox; Opel Signum |
TF-80SC | Aisin | 6 | 2.5 | 450 | FWD, AWD | 2000 | Opel Astra; Opel Vectra; Holden Zafira; Opel Insignia; Opel Zafira |
5L40-E | GM | 5 | 3.6 | 360 | RWD, AWD | 1999 | Holden Caprice WM; Holden Adventra; Holden Commodore; Holden Crewman; Opel GT |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor cu sistem Active Select
Defecțiuni | Transmisii |
Electrovalvele se înfundă din cauza murdăririi lichidului, fapt ce cauzează smucituri la funcționarea transmisiei. | AW55-50SN; TF-80SC; 5L40E; AF17 (AW60-41SN) |
Seturile de angrenaje planetare se uzează din cauza insuficienței de ulei. | AF17 (AW60-41SN); AW55-50SN |
Garniturile își pierd etanșeitatea după o perioadă de timp. | AF22 (AW50-40LE) |
Tamburul ambreiajului se crapă. | AF22 (AW50-40LE) |
Transmisia începe să alunece din cauza uzurii plăcii de frecare a convertorului de cuplu. | TF-80SC |
Pompa transmisiei se poate defecta în urma condusului continuu la viteze mari. | 5L40E |
Pistoanele turnate din cauciuc se pot deteriora în urma supraîncălzirii. | 5L40E |
Comentați