Driver Shift Control: trăsături, avantaje și dezavantaje

Driver Shift Control: trăsături, avantaje și dezavantaje

Driver Shift Control (DSC) este funcția de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile mașinilor Pontiac, Chevrolet, Cadillac și Buick. Aceasta permite un condus maxim de lin și contribuie la reducerea consumului de combustibil. Acest sistem permite frânarea motorului și îmbunătățește dinamica și manevrabilitatea vehiculului.

Cum funcționează

Funcția Driver Shift Control (DSC) se întâlnește la cutiile de viteze cu convertor de cuplu hidraulic, set de angrenaje planetare și control electronic. Controlul manual este posibil datorită programului specializat. Șoferul schimbă vitezele folosind maneta schimbătorului. Pentru a muta în modul manual, șoferul trebuie să gliseze maneta din poziția “D” spre dreapta  (pentru mașinile cu volan pe stânga) sau spre stânga (pentru mașinile cu volan pe dreapta) după care să o miște către “+” sau “-” pentru a schimba vitezele în sus sau în jos.

Transmisii populare cu funcție Driver Shift Control (DSC)

Cod cutie de vitezeProducătorNumăr de vitezeCuplu motor maxim, N·mCapacitate maximă motor, LTracțiuneÎnceput producțieModele pe care au fost aplicate
4T65EGM43803.8FWD, AWD1996Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville
4L65EGM45156.2RWD2001Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette
5L50EGM54504.6RWD, AWD2000Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR
5L40EGM53603.6RWD, AWD1999Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS
6L80GM68006.2RWD, AWD2006Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR
8L90GM810006.2RWD, AWD2015Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet  Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor Driver Shift Control (DSC)

DefecțiuniTransmisii
Plăcile de frecare ale convertorului de cuplu are durată scurtă de funcționare.4L65E
Canalele și electrovalvele corpului supapei hidraulice se înfundă din cauza uleiului contaminat.4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E
Pachetul ambreiajului se uzează prematur.4L65E; 4Т65Е
Banda de frânare a transmisiei se întinde din cauza condusului frecvent la viteze mari.4L65E
Placa separatorului corpului supapei hidraulice se uzează cu timpul.4L65E
Pompa transmisiei se defectează adesea. Riscă să se blocheze la turații mari.5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E
Rulmenții sunt predispuși la deteriorare.4Т65Е
Pistoanele turnate în cauciuc se topesc din cauza supraîncălzirii.5L40E
Setul ambreiajul se arde rapid în cazul presiunii insuficiente a uleiului.5L50E
Butucul și bucșele convertorului de cuplu hidraulic se defectează rapid.6L80
Pompa transmisiei începe să prezinte scurgeri din cauza alunecării inelelor de etanșare.6L80
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele