Driver Shift Control (DSC) este funcția de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile mașinilor Pontiac, Chevrolet, Cadillac și Buick. Aceasta permite un condus maxim de lin și contribuie la reducerea consumului de combustibil. Acest sistem permite frânarea motorului și îmbunătățește dinamica și manevrabilitatea vehiculului.
Cum funcționează
Funcția Driver Shift Control (DSC) se întâlnește la cutiile de viteze cu convertor de cuplu hidraulic, set de angrenaje planetare și control electronic. Controlul manual este posibil datorită programului specializat. Șoferul schimbă vitezele folosind maneta schimbătorului. Pentru a muta în modul manual, șoferul trebuie să gliseze maneta din poziția “D” spre dreapta (pentru mașinile cu volan pe stânga) sau spre stânga (pentru mașinile cu volan pe dreapta) după care să o miște către “+” sau “-” pentru a schimba vitezele în sus sau în jos.
Transmisii populare cu funcție Driver Shift Control (DSC)
Cod cutie de viteze | Producător | Număr de viteze | Cuplu motor maxim, N·m | Capacitate maximă motor, L | Tracțiune | Început producție | Modele pe care au fost aplicate |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3.8 | FWD, AWD | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65E | GM | 4 | 515 | 6.2 | RWD | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4.6 | RWD, AWD | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3.6 | RWD, AWD | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6.2 | RWD, AWD | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6.2 | RWD, AWD | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor Driver Shift Control (DSC)
Defecțiuni | Transmisii |
Plăcile de frecare ale convertorului de cuplu are durată scurtă de funcționare. | 4L65E |
Canalele și electrovalvele corpului supapei hidraulice se înfundă din cauza uleiului contaminat. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E |
Pachetul ambreiajului se uzează prematur. | 4L65E; 4Т65Е |
Banda de frânare a transmisiei se întinde din cauza condusului frecvent la viteze mari. | 4L65E |
Placa separatorului corpului supapei hidraulice se uzează cu timpul. | 4L65E |
Pompa transmisiei se defectează adesea. Riscă să se blocheze la turații mari. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E |
Rulmenții sunt predispuși la deteriorare. | 4Т65Е |
Pistoanele turnate în cauciuc se topesc din cauza supraîncălzirii. | 5L40E |
Setul ambreiajul se arde rapid în cazul presiunii insuficiente a uleiului. | 5L50E |
Butucul și bucșele convertorului de cuplu hidraulic se defectează rapid. | 6L80 |
Pompa transmisiei începe să prezinte scurgeri din cauza alunecării inelelor de etanșare. | 6L80 |
Comentați