ASR: definiția, funcția, principiul de funcționare și cauzele defecțiunii

ASR: definiția, funcția, principiul de funcționare și cauzele defecțiunii

ASR este un sistem de siguranță activă electrohidraulic, care previne alunecarea roților. Este instalat pe mașinile Audi, Peugeot, Fiat, Renault, Seat, Volkswagen și altele. Îmbunătățește aderența la drum și reduce sarcina asupra transmisiei în timpul condusului off-road. Acest sistem asigură o pornire fiabilă pe suprafețele umede sau cu gheață și sporește controlabilitatea vehiculului la urcarea în rampă.

Cum funcționează sistemul ASR

Sistemul monitorizează în mod constant viteza cu care se rotesc roțile și compară măsurătorile pe care le primește. Aceste informații vin de la senzorii ABS. Dacă informațiile indică alunecarea roții, asupra roții respective se aplică forța de frânare. Acest lucru este realizat cu ajutorul pompei de retur a lichidului de frânare și electrovalvele suplimentare. Aceste supape și pompa colaborează pentru a forma și regla presiunea în circuitele de frânare. În plus, poate fi redus și cuplul motor până la restabilirea tracțiunii.

ASR poate fi oprit cu ajutorul butonului de pe consola centrală. Acest lucru poate fi uneori util pentru zonele dificile de drum cu zăpadă proaspătă. În acest caz, ASR nu limitează viteza motorului când pedala de accelerație este apăsată.

Mașini populare echipate cu ASR

  • Audi A6 C5, A2 8ZO, A4 В6;
  • Peugeot 3008 I, 207;
  • Fiat Doblo I, II, Stilo;
  • Renault Megane III, Scenic II;
  • Seat Leon FR Mk3;
  • Volkswagen Golf V, Volkswagen Transporter T5.

Cauze ale defecțiunilor la sistemul ASR

  • Defectarea bobinei de aprindere.
  • Deteriorarea firelor de înaltă tensiune.
  • Defectarea corpului clapetei.
  • Murdărirea senzorilor ABS sau ruperea firelor acestora.
  • Scăderea nivelului de lichid de frână.
  • Contactul slab la releu.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele