Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 7
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Lupo 6X1
Pasul 8
Scoateți roata.
Pasul 9
Deșurubați fixarea etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 13
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți discul de frână.
Pasul 15
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 18
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 23
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Înlocuirea: rulment roata – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 26
Decuplați articulația sferică de pe braț.
Pasul 27
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 28
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 29
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Curățați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №8. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Scoateți capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 33
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 34
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 36
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 37
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 38
Depresați manșonul interior al rulmentului care a rămas pe butuc. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Utilizați un extractor de rulmenți.
Pasul 39
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Ajustați prin presare rulmentul nou în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 41
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 42
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia.
Pasul 43
Instalați capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 44
Strângeți elementele de fixare ale suportului discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №8. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 5 Nm.
Pasul 45
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 48
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 49
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 50
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 51
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 52
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 53
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 54
Înșurubați elementul de fixare care unește articulația sferică la brațul de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 55
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW Lupo 6X1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 56
Înșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 57
Instalați piulița de fixare.
Pasul 58
Înșurubați piulița axului planetar. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 59
Curățați locul de montare al capătului barei de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 60
Tratați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 61
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 62
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 63
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 64
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm. +90°
Pasul 65
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm. +90°
Pasul 66
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 67
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 68
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 69
Montați discul de frână.
Pasul 70
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 71
Montați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 72
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 73
Strângeți elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 74
Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 75
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 76
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 77
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW Lupo 6X1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 78
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Lupo 6X1
Pasul 79
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 80
Coborâți autovehiculul.
Pasul 81
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 175 Nm.
Pasul 82
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Lupo (6X1, 6E1)
Vezi mai mult
Restaurarea farurilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli făcute la spălarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să evitați aburirea geamurilor automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 8 erori pe care le comit proprietarii de automobile | Sfaturi utile de la AUTODOC