Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la AUTODOC:
Înlocuiți plăcuțele de frână doar în set separat pentru fiecare axă. Acest lucru va permite ca procesul de frânare să devină mai eficient.
Procedura de înlocuire este identică pentru toate plăcuțele de frână de pe aceeași axă.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW Lupo 6X1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 4
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere
Pasul 5
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Lupo 6X1
Pasul 6
Scoateți roata.
Pasul 7
Deșurubați fixarea etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 9
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 10
Scoateți etrierul de frână.
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. Profesioniștii recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 11
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Măsurați grosimea discului de frână. Piesa trebuie să fie înlocuită imediat după ce își atinge propria limită de uzură.
Pasul 13
Tratați pistonul etrierului de frână. Utilizați o perie curăţitoare din nylon. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 14
Apăsați pistonul etrierului de frână. Folosiți o presă pentru etrier de frână.
AUTODOC recomandă:
Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 15
Tratați plăcuțele de frână în zona în care suprafața acestora vine în contact cu suportul etrierului de frână. Folosiți unsoare antiscârțâit.
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util:
Înainte de a instala plăcuțele, asigurați-vă că suprafața discului este curată.
Pasul 16
Instalați plăcuțele de frână noi.
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că garniturile plăcuțelor sunt întoarse față în față cu discul.
Pasul 17
Montați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 18
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 19
Strângeți elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 20
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 21
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 22
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 23
Montați roata.
Înlocuirea: plăcuțe de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 24
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 25
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 26
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
AUTODOC recomandă:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 27
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Lupo / Lupo 3L (6X1, 6E1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Lupo (6X1, 6E1)
Vezi mai mult
5 scule care simplifică incredibil reparațiile automobilelor | Sfaturile utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faceți dacă s-a activat lampa de control al motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți repari automobilul cu AUTODOC CLUB
Înlocuirea ventilatorului de răcire a motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC