Înlocuiți discurile automobilului VW Lupo 6X1 în set separat pentru fiecare axă. Indiferent de starea componentelor. Acest lucru va permite ca procesul de frânare să devină mai uniform.
Procedura de înlocuire este identică pentru ambele discuri de frână de pe aceeași axă.
De fiecare dată când schimbați discul de frână, înlocuiți și plăcuțele de frână.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 4
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: discuri de frână – VW Lupo 6X1. AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 5
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Lupo 6X1
Pasul 6
Scoateți roata.
Pasul 7
Deșurubați fixarea etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 9
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 10
Scoateți etrierul de frână.
Înlocuirea: discuri de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 11
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Scoateți discul de frână.
Pasul 13
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 14
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: discuri de frână – VW Lupo 6X1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 15
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 16
Montați discul de frână.
Pasul 17
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 18
Scoateți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 19
Tratați pistonul etrierului de frână. Utilizați o perie curăţitoare din nylon. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 20
Apăsați pistonul etrierului de frână. Folosiți o presă pentru etrier de frână.
AUTODOC recomandă:
Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 21
Tratați plăcuțele de frână în zona în care suprafața acestora vine în contact cu suportul etrierului de frână. Folosiți unsoare antiscârțâit.
Înlocuirea: discuri de frână – VW Lupo 6X1. AUTODOC recomandă:
Înainte de a instala plăcuțele, asigurați-vă că suprafața discului este curată.
Pasul 22
Instalați plăcuțele de frână.
Pasul 23
Montați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 24
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 25
Strângeți elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 26
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 27
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: discuri de frână – VW Lupo 6X1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 28
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Lupo 6X1
Pasul 29
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 30
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 31
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: discuri de frână – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la AUTODOC:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 32
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Lupo / Lupo 3L (6X1, 6E1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Lupo (6X1, 6E1)
Vezi mai mult
Bricolajul alternatorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC
Reparația de sine stătătoare a demarorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să îndepărtezi rugina | Sfaturi utile de la AUTODOC