Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. Sfatul util:
Procedura de înlocuire este identică pentru brațul de control superior stânga și dreapta.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. Efectuați următorii pași:
Pasul 1
Deschideți capota.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 4
Ridicați și scoateți grila de protecție.
Pasul 5
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 6
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 7
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 8
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 9
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 10
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 11
Scoateți roata.
Pasul 12
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare ale pârghiei de control superioare (2 bucăți). Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 14
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 15
Desprindeți brațul de control superior de la portfuzetă (2 bucăți). Folosiți o rangă.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16 (2 bucăți).
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16 (2 bucăți).
Pasul 19
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 22
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 23
Desprindeți partea de jos a ansamblului amortizor-arc. Folosiți o rangă.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Passat B5 Variant
Pasul 25
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13.
Pasul 28
Demontați flanșa superioara a amortizorului împreună cu brațele de control.
Pasul 29
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 30
Deșurubați elementele de fixare ce unesc brațele de control cu flanșa amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 31
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 32
Îndepărtați brațul.
Pasul 33
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 34
Instalați un nou braț.
Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. Experții AUTODOC recomandă:
În timpul montajului folosiți numai șuruburi și piulițe noi.Nu deteriorați husa suportului sferic.Așezați brațul de control conform găurilor de montare.
Pasul 35
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 36
Strângeți elementele de fixare ce unesc brațele de control cu flanșa amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 37
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 38
Instalați flanșa superioara a amortizorului împreună cu brațele de control.
Pasul 39
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, sprijiniți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 40
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 22 Nm.
Pasul 41
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 42
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №15. Nu îl strângeți.
Pasul 43
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 44
Atașați brațul de control al suspensiei la telescopul amortizorului.
Pasul 45
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 46
Înșurubați elementul de fixare de jos al ansamblului amortizor-arc. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18.
Pasul 47
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 48
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 49
Atașați brațul de control superior la portfuzetă (2 bucăți).
Pasul 50
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 51
Înșurubați elementele de fixare (2 bucăți) ale brațului de control superior. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 52
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 53
Strângeți elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.
Pasul 54
Strângeți elementele de fixare ale pârghiei de control superioare (2 bucăți). Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 55
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 56
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 57
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 58
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 59
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 60
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 61
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 62
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 63
Montați roata.
Înlocuirea: brațul superior din față – VW Passat B5 Variant. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 64
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 65
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 66
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 67
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 68
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 69
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 70
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 71
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Passat B5 GP Break (3BG, 3B6)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW PASSAT Variant (3B6)
Vezi mai mult
Restaurarea farurilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să reparați cu ușurință o anvelopă perforată | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționezi un volan de direcție | Sfaturi utile de la AUTODOC
Înlocuirea ventilatorului de răcire a motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW PASSAT