Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 12
Scoateți discul de frână. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 13.1
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 13.2
Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 14
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 16
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice. Folosiți un ciocan.
Pasul 17
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți o rangă. Folosiți un ciocan.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Folosiți un ciocan.
Pasul 23
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementele de fixare ale brațului de sus. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 26
Slăbiți elementul de fixare ce unește articulația sferică a brațului de control cu portfuzeta. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 27
Desprindeți brațul de control superior de la portfuzetă.
Pasul 28
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 29
Trageți în afară butucul roții din inelul interior al rulmentului. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Folosiți un ciocan.
Pasul 30
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 32
Presați butucul roții în inelul intern al rulmentului. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 33
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 34
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 36
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 37
Instalați șurubul de fixare. Folosiți un ciocan.
Pasul 38
Atașați brațul de control superior la portfuzetă. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 39
Strângeți elementele de fixare ale brațului de sus. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 40
Conectați capul barei de direcție la fuzetă. Folosiți un ciocan.
Pasul 41
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 42
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 45 Nm.
Pasul 43
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 115 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 44
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 45
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 46
Fixați cablajele de sub pasajul roții cu ajutorul unor cleme. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 47
Montați discul de frână.
Pasul 48
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 49
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 50
Conectați suportul cablajului senzorului ABS.
Pasul 51
Conectați senzorul de uzură al plăcuțelor de frână.
Pasul 52
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 53
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW Passat B5 Variant. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 54
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – VW Passat B5 Variant. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 55
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 56
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 57
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Passat B5 GP Break (3BG, 3B6)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW PASSAT Variant (3B6)
Vezi mai mult
5 sfaturi utile despre automobile pentru o zi de iarnă | Sfaturile utile de la AUTODOC
TOP 8 erori pe care le comit proprietarii de automobile | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să construiești un pulverizator de spumă cu propriile mâini | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW PASSAT