Înlocuirea: brațul inferior din față – Mercedes W201. AUTODOC recomandă:
Procedura de înlocuire este identică pentru brațul de control inferior stâng și drept.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Mercedes W201 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți un port tarod.
Pasul 3
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Mercedes W201. AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale suporturilor bucșelor stabilizatorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementele de fixare ale suporturilor bucșelor stabilizatorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 9
Scoateți suporturile bucșelor stabilizatorului.
Pasul 10
Decuplați bara antiruliu de la brațele de suspensie.
Pasul 11
Instalați presa de arcuri pe arc.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Mercedes W201. Profesioniștii recomandă:
Folosiți adaptoare și elemente de prindere de dimensiunea corespunzătoare.Buclele arcului trebuie fixate bine în presa de arcuri.Folosiți prese de arcuri de calitate.
Pasul 12
Sprijiniți pârghia de comandă. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 13
Compresați arcul.
AUTODOC recomandă:
Fiți atent! Arcul comprimat este puternic și, dacă se decomprimă, poate provoca traumatisme.
Pasul 14
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Faceți marcaje pe șuruburile unghiului de cădere a roților.
Pasul 16
Deșurubați dispozitivul de fixare din față al pârghiei de comandă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Deșurubați dispozitivul de fixare din spate al pârghiei de comandă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Scoateți suportul de sub pârghia de comandă.
Pasul 21
Scoateți arcul elicoidal împreună cu presa de arcuri.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Mercedes W201. Sfatul util de la experții AUTODOC:
În timp ce arcul este comprimat, nu realizați nici o acțiune asupra lui.
Pasul 22
Decuplați articulația sferică de la fuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 23
Scoateți șuruburile de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 24
Scoateți pârghia de comandă. Folosiți o rangă.
Pasul 25
Curățați locurile de montare ale brațului suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 26
Instalați pârghia nouă de comandă.
AUTODOC recomandă:
În timpul procesului de instalare, utilizați numai șuruburi și piulițe noi.
Pasul 27
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 28
Cuplați articulația sferică la fuzetă. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 29
Sprijiniți pârghia de comandă. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 30
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 31
Instalați arcul împreună cu compresorul.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Mercedes W201. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că arcul elicoidal este poziționat corect în suporturile sale.
Pasul 32
Înșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Decompresați arcul.
Pasul 34
Scoateți presa de arcuri.
Pasul 35
Pentru a strânge corect elementele de fixare, trebuie să ridicați cu cricul componentele suspensiei în poziția lor de lucru.
Pasul 36
Ajustați conform marcajelor poziția șuruburilor unghiului de cădere a roților.
Pasul 37
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 38
Strângeți elementul de fixare din față al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 39
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 40
Scoateți suportul de sub pârghia de comandă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul inferior din față – Mercedes W201. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 41
Cuplați bara antiruliu la brațele de suspensie. Folosiți o rangă.
Pasul 42
Instalați suporturile bucșelor stabilizatorului. Folosiți clești pentru pompa de apă.
Pasul 43
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 44
Strângeți elementele de fixare de pe suporții bucșei barei antiruliu. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.
Pasul 45
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 46
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 47
Instalați roata.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 48
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 49
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 50
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Vezi mai mult
5 sfaturi utile pentru conducătorii auto începători | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
3 lucruri care cauzează deteriorarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli de curățare a habitaclului automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MERCEDES-BENZ 190